اقتصادی

فروش ۱۵ خودرو بدون قرعه‌کشی/ اسامی خودروها

سخنگوی وزارت صمت اسامی ۱۵ خودروی دیگر را که قرار است بدون قرعه کشی فروخته شوند را اعلام کرد. براین اساس شمار خودروهایی که از این پس بدون قرعه کشی عرضه می شوند با احتساب شاهین سایپا به ۱۶ مدل رسید.

به گزارش روند بازار، جزئیات فروش ۱۵ خودرو بدون قرعه‌کشی چیست؟

به نقل از ایرنا، امید قالیباف گفت: این ۱۵ طرح فروش در نخستین دوره عرضه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دارای متقاضیانی کمتر از ظرفیت اعلام شده بودند و در نتیجه برای فروش آنها قرعه کشی برگزار نخواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیان برای خرید این خودروها می‌توانند به سایت‌های فروش خودروسازان مراجعه و نسبت به خرید محصول مورد نظر اقدام کنند.

وی گفت: شرکت سایپا از امروز (دوم تیر) و ایران‌خودرو و دیگر خودروسازان از هفته آینده در سایت‌های خود اقدام به فروش خودرو خواهند کرد.

قالیباف تاکید کرد: به‌تدریج و با افزایش تولید خودرو که شاهد آن هستیم سایر طرح‌های فروش خودرویی نیز از شمول قرعه‌کشی خارج خواهند شد.

وی تصریح‌کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نقش مهمی در کاستن از التهابات بازار خودرو و حذف واسطه‌ها داشت به‌طوری‌که پیش از این در ازای عرضه ۲۰ هزار خودرو توسط یکی از خودروسازان حدود ۱۱ میلیون نفر برای قرعه کشی ثبت‌نام کردند، اما در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌ازای ۱۷۶ هزار خودرو چهار میلیون نفر ثبت نام کردند که نشان می‌دهد این سامانه توانسته است در تنظیم بازار موفق عمل کند.

برپایه این گزارش، پیش از این هم خودروی شاهین سایپا با افزایش تولید سه برابری نسبت به سال قبل از قرعه کشی خارج شده بود.

در بند پنجم از فرامین هشت ماده رئیس جمهور در حوزه خودرو آمده است:

در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به‌منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم، ضمن حذف تدریجی روند قرعه‌کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه‌کشی) فوراً اصلاح و شفاف‌سازی لازم در آن انجام شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا