اقتصادی

قیمت تیر آهن امروز سوم بهمن / قطع برق آهن را گران کرد

قیمت تیر آهن و میلگرد نسبت به روز گذشته گران شد. هر چند امروز قیمت دلار کاهش پیدا کرد اما قیمت تیرآهن امروز سوم بهمن ماه افزایش یافت. علت گرانی تیر آهن چیست؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز قیمت دلار اندکی کاهش پیدا کرد اما این کاهش قیمت جزئی باعث ارزانی تیرآهن و میلگرد نشد. امروز گویا قیمت تیرآهن و میلگرد به دلیل قطع برق فولادی‌ها در هر کیلو ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز سوم بهمن ماه، هر کیلو میلگرد بدون احتساب ارزش افزوده درب کارخانه با قیمت ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شده است اما در بازار با قیمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر کیلو تیرآهن در بازار به قیمت به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

آیا افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد ادامه‌دار است؟ رئیس اتحادیه فروشندگان آهن به تجارت‌نیوز می‌گوید: به دلیل فصل سرما و قطع برق و گاز برخی واحدهای فولادی قیمت تیرآهن و میلگرد افزایش پیدا کرد. چرا که با قطع برق، تولید کاهش پیدا کرده است.

حمیدرضا رستگار توضیح داد: البته قطع برق و گاز اکنون نباید تاثیری در افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد داشته باشد. چرا که به دلیل کاهش تقاضا، تیرآهن و میلگرد در ماه‌های گذشته تولید و در کارخانه‌ها دپو شده و بنابراین نباید تاثیری در بازار بگذارد.

او بیان کرد: با توجه به قطع برق و گاز واحدهای فولادی تولید تیرآهن و میلگرد هم کمتر از روزهای گذشته شده است. این محدودیت‌ها در روند عادی تولید کارخانه‌ها و تغییر قیمت تیرآهن و میلگرد تاثیر گذار است.

مقصر گرانی میلگرد نیستیم

رستگار گفت: برای اینکه در بازار آهن اختلالی ایجاد نشود واحدهای تولیدی باید در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت لازم داشته باشند. آنچه پیداست قرار است قیمت حامل‌های انرژی تغییر کند.

او اظهار کرد: نباید مقصر گرانی را بخش خصوصی بدانیم. کسانی که در افزایش قیمت حامل‌های انرژی نقش دارند باید دقت لازم را در قیمت‌گذاری کالا داشته باشند.

بنابراین گزارش گویا برق فولادی‌ها از امروز قطع شده است. امروز تسنیم در گزارشی نوشت: سازمان برق منطقه‌ای تهران در نامه‌ای فوری به تعدادی از شرکت‌های فولادی اعلام کرده است که برق آن‌ها را از ساعت ۱۰ صبح امروز دوم بهمن قطع می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا