اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ چقدر شد؟

قیمت دلار در بازار امروز با ثبات نسبی همراه بود و در صرافی ملی نسبت به آخرین نرخ دیروز بدون تغییر ماند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز با ثبات نسبی همراه است. نرخ ارز در بازار متشکل ارزی با کمی کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۶ هزار و ۳۴۳ تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی امروز ۱۰ شهریور بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ دیروز ۲۶ هزار و ۶۶۱ تومان اعلام شد.

نرخ ارز در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است.

سیگنال‌های داخلی و خارجی دلار را در مسیر افت قیمت قرار داده بود به خصوص مساله مذاکرات وین. اما روز گذشته وزیر امور خارجه صراحتا اعلام کرد «دو تا سه ماه زمان می برد که دولت جدید مستقر شود و برنامه‌ریزی برای هر گونه تصمیم داشته باشد.»

گفته‌ای که نشان می‌داد حداقل تا پایان پاییز خبری از توافق جدید نیست و دولت هنوز در حال بررسی و تعیین خطوط کلی سیاست‌های خارجی خود است و در بهترین حالت دو تا سه ماه دیگر مشخص می‌شود که دولت رئیسی پای میز مذاکره می‌رود یا نه.

اما هر چه باشد فعلا عبدالهیان این سیگنال را به بازار ارز داده که تا چند ماه آینده کانال‌های ورود ارز به کشور بسته می‌ماند و این یعنی سیگنال افزایش قیمت.

کنترل بازار ارز با بورس؟

از طرف دیگر ابراهیم رئیسی ابتدای هفته جاری دستور داد که وزرای اقتصادی باید قیمت ارز را کنترل کنند. اما حالا مشخص است که دولت رئیسی برای کنترل بازار ارز، نگاه به داخل دارد. این دولت امیدوار است که از طریق رونق بازار سرمایه، نقدینگی را به سمت بورس ببرد و با این کار قیمت ارز را هم کنترل کند.

این دولت امیدوار است که مردم امسال هم مانند سال ۹۹ همه دارایی خود را وارد بورس کنند و حتی قید دلارهای خانگی خود را هم بزنند و همه را در بورس بگذارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا