اقتصادی

قیمت دلار امروز ۴ بهمن ۱۴۰۱ / دلار دوباره کاهشی شد

قیمت دلار که در روزهای گذشته افزایش قیمت افسارگسخته‌ای را تجربه می‌کرد از روز گذشته با تلاش‌های بازارساز در مسیری نزولی قرار گرفته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز در مسیری کاهشی قرار دارد. به نظر می‌آید تلاش بازارساز برای قیمت‌سازی در بازار ارز موجب این اتفاق بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی در این مورد گفته است: منابع ما آزاد شده است و این را نه در حرف، بلکه در عمل خواهید دید. محمدرضا فرزین عنوان کرده است: ما در واقعیت ارز را تامین می‌کنیم اما برخی در فضای مجازی عددسازی می‌کنند و می‌گویند بازار آزاد است. او تاکید کرده است: ما در بازار آزاد هم ورود می‌کنیم و نرخ‌سازی می‌کنیم.

قیمت دلار امروز 4 بهمن 1401

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازار هرات امروز روندی کاهشی داشته است. در حال حاضر قیمت دلار در معاملات نقدی هرات ۴۳ هزار و ۳۵۰ تومان است و قیمت این ارز در معاملات فردایی نیز در همین حدود قرار دارد.

در بازار سلیمانیه هم قیمت نقدی با نزول روبه‌رو بوده و به ۴۴ هزار و ۶۱۰ تومان رسیده است. در همین حال فردایی سلیمانیه ۴۴ هزار تومان برآورد شده است.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف همچنان فاصله زیادی با قیمت بازار آزاد دارد. در حال حاضر دلار توافقی ۴۲ هزار ۱۸۷ تومان در سامانه متشکل ارزی ثبت شده و قیمت خرید دلار صرافی ملی نیز ۴۲ هزار و ۷۴۸ تومان قیمت خورده است.

از سمت دیگر به دلیل اصرار بانک مرکزی بر سرکوب قیمت دلار نیمایی، قیمت این دلار همچنان در همان قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ نگه داشته شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به تازگی از افزایش دامنه تحریم‌ها به کشورهای دوست از جمله چین، امارات عراق خبر داده است.

طبق گفته او این کشورها از تحریم‌های آمریکایی حمایت و تبعیت می‌کنند و ارتباط خود را با ایران از نظر تجاری محدود کرده‌اند؛ بسیاری از شرکت‌ها مستقیم با ایران ارتباط ندارند و با واسطه کار می‌کنند. این خبر از هفته گذشته یکی از عوامل افزایش دلار بوده و در آینده نیز احتمالا باعث کمبود ارز در کشور شود.

کاهش ارز در بازار در نهایت موجب اختلال در فرآیند عرضه و تقاضا خواهد شد و شرایط قیمتی این اسکناس آمریکایی را در وضعیت بحرانی‌تری قرار می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا