اقتصادی

پیش‌بینی قیمت سکه در آخرین روز بهار ۱۴۰۱

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند ماندگاری سکه بالای کانال ۱۵ میلیون تومان باعث شده که بخشی از انتظارات کاهشی تعدیل شود.

به گزارش روند بازار، قیمت سکه روز گذشته با سیگنال کاهشی قیمت دلار آرایش نزولی به خود گرفت.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم، عمده فعالیت قیمت سکه در بازار دیروز بر روی پله‌های چهارم و پنجم کانال ۱۵ میلیون تومان صورت گرفت.

سکه‌بازان محتاط شدند


فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و حباب سکه همچنان بالاست. این امر باعث شده بخشی از سکه‌بازان همچنان احتیاط کنند.

دسته ای از معامله‌گران از احتمال برگشت سکه به پله هشتم کانال ۱۴ میلیون تومان سخن می گفتند.

تعدیل انتظارات کاهشی در بازار سکه


با این حال برخی از فعالان بازار سکه معتقدند ماندگاری سکه بالای کانال ۱۵ میلیون تومان باعث شده که بخشی از انتظارات کاهشی تعدیل شود.

با توجه به رفتار فلز گران‌بهای داخلی، معامله‌گران تصور می‌کنند که خط تعادل بازار سکه در بازه محدوده ۱۵میلیون و ۲۰۰ تا ۱۵میلیون و ۸۰۰هزار تومان در کوتاه‌مدت خواهد بود.

برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند که تا زمانی که سکه بالای محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد احتمال افت سنگین در بازار کم است.(اقتصادنیوز)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا