اقتصادی

واکنش سکه به اخبار مذاکرات چیست؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: این روزها فروشنده سکه در بازار زیاد شده است. اینکه چرا در بازار فروشنده سکه و طلا زیاد است ممکن است به اتفاقا اخیر مذاکرات ارتباط داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: این روزها فروشنده سکه در بازار زیاد شده است. اینکه چرا در بازار فروشنده سکه و طلا زیاد است ممکن است به اتفاقات اخیر مذاکرات ارتباط داشته باشد.

او بیان کرد: با آن که در آستانه شب عید قرار داریم اما هیچ خریداری برای طلا و سکه وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود این ثبات قیمت طلا ادامه‌دار باشد.

فروشندگان طلا می‌گویند علی رغم کاهش قیمت طلا، حذف مالیات بر ارزش افزوده و پیش‌ رو بودن اعیاد رجب اما تقاضا برای خرید طلا در بازار فروکش کرد.

پیش‌تر محمد کشتی‌آرای نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفت: بحران اوکراین بر قیمت نفت و انس جهانی اثرگذار است. همچنین نتیجه مذاکرات هم بر قیمت طلا در بازار ایران تاثیر دارد.

با توجه به روند صعودی طلای جهانی در طول معاملات هفته گذشته، قیمت سکه نتوانست همسو با اونس طلا رشد چندانی را تجربه کند. به نظر می‌رسد ثبات نسبی سکه به دلیل عدم‌‌‌‌افزایش چشمگیر نرخ دلار در بازار داخلی بوده است. بر این اساس بهای هر قطعه از این فلز گرانبها به سطح ۱۲‌میلیون تومان رسید و در طول هفته در بالای این سطح داد و ستد شد. به‌طوری که توانست عملکرد مثبت ۰۸/ ۲‌درصدی را در کارنامه هفتگی خود ثبت کند.

لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاران سکه با علامت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سیاسی و اقتصادی متفاوتی روبه‌رو بودند که باعث شده متقاضیان خرید، تمایل زیادی به حضور در این بازار برای انجام معامله نداشته باشند. گفتنی است که با توجه به تنش‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر ممکن است این سکه به ‌‌‌سرعت نسبت به مذاکرات واکنش نشان دهد و با توجه به روند دلار مسیر خود را تعیین کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا