اقتصادی

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۲۲

قیمت دلار با وجود برخی سیگنال‌های صعودی کاهش یافت و باعث شد قیمت سکه رشد قیمت طلای جهانی را نادیده بگیرد. سکه طرح جدید امروز، ۱۱ میلیون و۵۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار بعد از یک هفته نزولی در پایان معاملات روز گذشته بالای مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان و روی ۲۷ هزار و ۲۲۰ تومان قرار گرفت.

آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده است، قیمت دلار در شروع معاملات امروز نیز ۲۷ هزار و ۲۲۰ تومان بود و در ادامه قدری کاهش یافت و مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد. قیمت دلار عصر امروز ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان بود.

قیمت دلار با وجود اخبار منفی افزایش نیافت

رشد سهام پتروشیمی یک سیگنال صعودی برای دلار ارسال کرده بود. در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز این خبر به چشم می‌خورد که مقامات اروپایی می‌گویند سفر معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایران در شرایط معمولی انجام نشده است و به نوعی یک بازدید سرنوشت‌ساز در شرایط بحران است.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز نسبت به عدم جدیت ایران در بازگشت به مذاکرات هشدار داد. این اخبار می‌توانست قیمت دلار را صعودی کند، اما این اتفاق نیفتاد.

قیمت درهم نیز در ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه به وقت ایران نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود و روی ۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار داشت.

عدم تغییر قیمت درهم و افت هر چند محدود قیمت دلار که باعث حرکت نزولی قیمت سکه در شروع امر شد، یا ناشی از بی‌تفاوتی بازار نسبت به اخبار برجامی بود، یا اینکه فعالان بازار در روز آخر هفته ترجیح می‌دادند با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

در حالت کلی به نظر می‌رسد فعالان بازار این روزها احتمال شروع زودهنگام مذاکرات را بالا ارزیابی می‌کنند و سعی دارند واکنش احساسی نسبت به اخبار صعودی نشان ندهند.

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰

در این شرایط دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۱۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۷,۲۰۰ تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۰۰ تومان افزایش، ۲۶,۴۰۵ تومان نرخ گذاری شد.دلار در سامانه سنا با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۶,۵۲۶ تومان معامله شد.

دلار کانادا با افزایش ۰.۵۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۱,۹۶۴ تومان معامله شد.

همچنین، نرخ دلار صرافی ملی امروز (پنجشنبه ۲۲ مهر) اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار، با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته رقم ۲۶۵۲۶ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید دلار ۲۶۰۰۰ تومان اعلام شده است.

اما قیمت یورو نیز با افزایش نسبت به روز گذشته، ۳۰۶۶۲ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی ۳۰۰۵۵ تومان تعیین شده است.

استمرار کاهش نرخ یورو در بازار متشکل ارزی

در این میان، مدیر کل ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، از افزایش دلار و کاهش یورو در آخرین روز کاری بازار متشکل خبر داد.

مهدی گوهر رستمی، نرخ میانگین وزنی دلار و یورو در بیست و دومین روز مهرماه را به ترتیب ۲۶ هزار و ۳۵۸ تومان و ۳۰ هزار و ۱۵۷ تومان اعلام کرد.

وی افزود: در جلسه معاملاتی پنجشنبه، دلار کار خود را با نرخ ۲۶ هزار و ۴۵۱ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۲۳۳ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۶ هزار و ۳۵۸ تومان به ازای هر دلار و افزایش ۰.۲۹ درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: امروز نماد یورو کار خود را با نرخ ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۰ هزار و ۱۰۴ تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار، با تجربه کاهش ۰.۶۱ درصدی نسبت به روز چهار‌شنبه، ۳۰ هزار و ۱۵۷ تومان بوده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در جلسه معاملاتی پنجشنبه (بیست و دوم مهرماه) اسکناس دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۲۳۳ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۶ هزار و ۴۵۱ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی خود به ترتیب با قیمت‌های ۳۰ هزار و ۱۰۴ تومان و ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

گوهررستمی گفت: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز پنجشنبه (بیست و دوم مهرماه) ۶ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۷۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد معاملاتی یورو ۱ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۰۰ یورو بود (خبرگزاری صدا و سیما).

بی‌تفاوتی قیمت سکه به رشد قیمت طلا

قیمت طلا روز گذشته عمکرد خوبی داشت و توانست خود را به مرز ۱۸۰۰ دلار نزدیک کند. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته ۱۷۹۳ دلار بود. قیمت طلا معاملات امروز را نیز صعودی آغاز کرد و در ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران روی ۱۷۹۸ دلار قرار گرفت.

مرز ۱۸۰۰ دلار از لحاظ روانی برای قیمت طلا بسیار مهم است. عبور از این مرز می‌توانست انتظارات افزایشی در بازار سکه را تقویت کند، اما قیمت سکه واکنش مورد انتظار را نشان نداد.

قیمت سکه عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان برای دلار، حباب قیمتی سکه ۲٫۶ درصد به دست به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود.

قیمت سکه می‌توانست افزایش یابد و از مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کند، اما در شروع معاملات امروز کاهش یافت و تا ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان پایین آمد.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و ۳۵۲ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به هزار و ۷۹۸ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۷ امروز به مبلغ یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان معامله می‌شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا