اقتصادی

طلا گرمی ۱۲۵۰۰۰۰ تومان شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۴

در پی افزایش اندک قیمت اونس جهانی و کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه اعلام شد که براین اساس قیمت طلا ۱۸ عیار به گرمی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا پس از کاهش به مدت چهار روز معامله متوالی، در معاملات روز چهارشنبه در آستانه تعطیلات روز شکرگزاری با وجود رشد ارزش دلار، با اندکی افزایش بسته شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۸۳ دلار و ۱۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار ابتدا تا سطح ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت عقب نشینی کرده بود که پایینترین قیمت در بیش از سه هفته گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۵۰ سنت معادل کمتر از ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۸۴ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

طلا اوایل هفته جاری تحت تاثیر انتظارات برای شتاب گرفتن روند عادی سازی سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا پس از انتصاب مجدد جروم پاول به سمت رییس این بانک مرکزی که باعث تقویت ارزش دلار شد، به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد.

دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات شرکت “های ریج فیوچرز” اظهار کرد: بازار طلا از نگرانیها نسبت به اقدام بانک مرکزی آمریکا در شتاب بخشیدن به تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره تحت فشار قرار گرفته است.

طبق جزییات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده اند با سرعت بخشیدن به حذف برنامه خرید اوراق قرضه در صورت بالا ماندن تورم و حرکت سریعتر به سمت افزایش نرخهای بهره موافق هستند. نرخهای بهره بالاتر، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند.

ادوارد مایر، تحلیلگر کپیتال مارکتس گفت: به نظر می رسد با توجه به عقب نشینی اخیر قیمتهای انرژی، سرمایه گذاران طلا احتمال می دهد تورم ملایمتر شود.

بر اساس گزارش رویترز، انتشار آماری که نشان داد شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا به پایینترین حد از سال ۱۹۶۹ رسیده و گزارش جداگانه ای که رشد اقتصادی ۲.۱ درصد بر مبنای سالانه را نشان داد، به فشار کاهشی بر قیمت طلا افزود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۷۴ دلار و سه سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۸۵۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارم آذر تا ساعت ۱۹، نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافت و به رقم ۲۸ هزار و ۸۰۸ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۲۰۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافت و به رقم ۳۲ هزار و ۳۳۷ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۰۱ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۶۱۲ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۹۸۶ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۰۵۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۵۲۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا