اقتصادی

کاهش قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۲۷

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف افزایش بهای طلای جهانی در روز جمعه، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح قدیم به ۱۱ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‎‌نیوز، قیمت طلا پس از این که روز گذشته دو درصد سقوط کرد، در معاملات روز جمعه بهبود یافت اما در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۵۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۸ دلار و ۱۰ سنت معادل دو درصد کاهش، در ۱۷۵۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: اگرچه طلا تاکنون در سطح ۱۷۵۰ دلار حمایت یافته اما این بهبود ضعیف به نظر می رسد و طلا با آزمون دیگری در سطح ۱۷۵۰ دلار روبروست زیرا دلار قوی مانده است. اگر سطح ۱۷۵۰ دلار شکسته شود، طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۱۵ دلار را تست کند و احتمالا از حمایت بلندمدت در حدود ۱۶۷۵ دلار برخوردار خواهد بود.

دلار روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر ماند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

انتشار آماری که رشد غیرمنتظره خرده‌فروشی آمریکا در ماه میلادی گذشته را نشان داد و انتظارات برای تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد، روز پنج‌شنبه به جهش ارزش دلار و ریزش قیمت طلا منجر شد.

بر اساس گزارش رویترز، نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا در روزهای ۲۱ و ۲۲ سپتامبر برگزار می‌شود. شمار زیادی از مقامات بانکی آمریکا اظهار کرده‌اند که بانک مرکزی می‌تواند تعدیل برنامه خرید را امسال آغاز کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۹۴۱ دلار و ۳۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۸ درصد کاهش، ۱۹۹۷ دلار و هشت سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۷ شهریور تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۸۷۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۳۳۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۳۲ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۴۳ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۹۱۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا