اقتصادی

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت خام با افزایش خوش‌بینی به این که تولیدکنندگان بزرگ نفت بر سر تداوم کاهش تولید توافق خواهند کرد و با امید به ریکاوری اقتصاد جهان و بالا رفتن تقاضا، جهش کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر ، روز چهارشنبه، با افزایش خوش‌بینی به اینکه تولیدکنندگان بزرگ نفت بر سر تداوم کاهش تولید توافق خواهند کرد و با امید به ریکاوری اقتصاد جهان و بالا رفتن تقاضا، قیمت نفت خام جهش کرد و نفت برنت بعد از مدت‌ها به بالای ۴۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۶۶ درصد یا ۹۸ سنت جهش کرد و به ۳۷.۷۹ دلار رسید. این بالاترین قیمت نفت آمریکا از ۶ مارس تا کنون است که به دنبال جهش ۳.۹ درصدی قیمت آن در معاملات دیروز رخ می‌دهد.

تا ساعت ۱۱:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۶۷ درصد یا ۶۶ سنت نسبت به قیمت بسته شده دیشب بالاتر رفت و به ۴۰.۲۳ دلار رسید. این بیشترین قیمت نفت برنت از ۶ مارس تا کنون است. قیمت این شاخص در معاملات دیروز هم ۳ درصد جهش کرده بود.

هر دو بنچ‌مارک نفتی در هفته‌های اخیر با تداوم ریکاوری اقتصاد چین و آغاز بازگشت به کار آرام آرام اقتصادهای دیگر جهان با جهش بزرگی روبرو شده‌اند.

از سوی دیگر در آستانه اجلاس آنلاین سران اوپک پلاس، منابع آگاه خبر دادند که تولیدکنندگان بزرگ نفت احتمالأ توافق خود برای کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه‌ای تولید خود را تا جولای یا آگوست تمدید خواهند کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا