اقتصادی

قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو ویژه اسفند ۹۹

بر اساس دعوتنامه ارسالی به خریداران، قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو ویژه اسفند ۹۹ تفاوتی با قیمت های ارایه شده در پاییز ۹۹ ندارند. احتمالا تغییرات قیمتی از فروردین ۱۴۰۰ بر دعوتنامه ها اعمال شوند.

روند بازار خودرو به نقل از کلیک، روز شنبه دوم اسفند دعوت نامه تسویه حساب ویژه آن دسته از مشتریان ایران خودرو که اقدام به پیش خرید محصولات این شرکت با موعد تحویل اسفند ۹۹ کرده بودند، صادر شد. بر این اساس قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو طبق همان نرخ مصوب پاییز ۹۹ به مشتریان ابلاغ شده و تغییرات قیمت جدید احتمالا از فروردین ۱۴۰۰ اعمال خواهند شد.

بر اساس دعوتنامه مشتریان در اسفند ماه ۹۹ قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو به شرح زیر خواهد بود:

خودرو دنا معمولی با کروز کنترل معادل ۱۴۹ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱۳۰ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان و سمند ال ایکس معمولی ۱۱۶ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.
همچنین در جدول قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو، سایر مدل‌ها نظیر سمند ای اف سون بنزینی با بهای ۱۱۴ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان، پژو ۲۰۷ دستی با فرمان برقی ۱۵۹ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۱۱۰ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان و پژو پارس ال ایکس موتور تیو ۵ برابر ۱۲۶ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان ارزش ارزش گذاری شده اند.

از سوی دیگر خودروهای سدان پرطرفدار ایران خودرو نظیر پژو پارس سال با موتور ۱۸۰۰ سی سی و پژو پارس دوگانه سوز با موتور ۱۸۰۰ سی ان جی سوز به ترتیب معادل ۱۲۱ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان و ۱۲۶ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان قیمت خورده‌اند. بهای ۴۰۵ slx با موتور ۱۶ سوپاپ tu۵ هم ۱۰۸ میلیون ۶۱ هزار تومان و دنا پلاس معمولی با موتور ef۷ برابر ۱۶۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان اعلام شده است.

در حال حاضر قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو با بهای آنها در بازار فاصله چند ده یا بیش از ۱۰۰ میلیونی دارد اما بازار آن تب و تاب گذشته را نداشته و بسیاری از مشتریان انتظار کاهش قیمت را می‌کشند. به گفته برخی کارشناسان در صورت رفع تحریم‌ها و کاهش قیمت ارز و افزایش عرضه می‌توان انتظار داشت که رفته رفته بهای محصولات ایران خودرو در بازار به سمت قیمت کارخانه میل کرده و در یک نقطه به تعادل برسد. بنابراین دیگر شاهد اختلاف های چند ده میلیونی میان قیمت خودرو در بازار و کارخانه نخواهیم بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا