ورزش

لغو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین/ این اتفاق تصمیم کدام دولت بود؟

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ که قرار بود شهریور ماه سال جاری در کشور چین برگزار شود، لغو شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، تاریخ دقیق و جدید بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین اعلام شد؟

به نقل از استار، رسانه دولتی چین روز جمعه به نقل از شورای المپیک آسیا گزارش داد که بازی‌های آسیایی که قرار بود در ماه سپتامبر در هانگژو برگزار شود لغو و تا تاریخ نامشخصی به تعویق افتاده است.

همزمان جلسه شورای المپیک آسیا در ازبکستان در حال برگزاری است.

در بیانیه‌ای که در وب سایت رسمی بازی‌ها منتشر شد، آمده است: شورای المپیک آسیا اعلام کرده است که نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که قرار بود از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۹ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۱) در هانگژو چین برگزار شود لغو و تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.

در این بیانیه آمده است که تاریخ های جدید مسابقات در آینده اعلام خواهد شد.

هم‌چنین اعلام شده است عنوان مسابقات در صورت برگزاری در زمان جدید تغییر نخواهد کرد و همان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو باقی خواهد ماند.

حسین المسلم دبیرکل شورای المپیک آسیا نیز این خبر را تایید کرده است.

هیچ دلیل رسمی برای لغو بازی‌های آسیایی ارائه نشده است، اما این اعلام در حالی است که چین شرایط سختی را به خاطر شیوع کرونا تجربه می‌کند.

افزایش موارد کرونا در چین احتمال به تعویق افتادن بازی‌ها را افزایش داده بود و در نهایت این تصمیم گرفته شد.

به نقل از ایسنا، پیش از این برخی منابع خبری دلایل دیگری را برای لغو احتمالی این مسابقات اعلام کرده بودند. چین در اوج شیوع کرونا رقابت‌های المپیک زمستانی را در ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ تا یکم اسفند برگزار کرده بود.

ایسنا نوشت، رییس کمیته ملی المپیک با تایید لغو برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اظهار کرد که دلیل این اتفاق تصمیم دولت چین بوده است.

سید رضا صالحی امیری که در نشست شورای المپیک آسیا در ازبکستان حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: شورای المپیک آسیا اعلام کرد که با تصمیم دولت چین بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده است.

وی افزود: در جلسه شورای المپیک آسیا، یک کمیته اضطراری برای این موضوع تشکیل شد و قرار است این کمیته ظرف یک ماه آینده درباره تاریخ جدید بازی‌ها تصمیم‌گیری کند.

صالحی امیری افزود: براساس گزارش ارایه شده، دولت چین اعلام کرده که به خاطر شیوع کرونا در این کشور، بازی‌ها به تعویق می‌افتد.

رییس کمیته ملی المپیک ایران ادامه داد: گزارش کاملی از آمادگی‌های کشور چین برای میزبانی از بازی های آسیایی هانگژو در این جلسه ارایه شد. چینی‌ها نیز آمادگی کاملی برای برگزاری رقابت ها داشتند.

وی تاکید کرد: چین هیچ مشکلی برای میزبانی از این رقابت‌ها نداشته است اما شیوع کرونا در این کشور دلیل لغو بازی‌ها اعلام شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا