اجتماعی

مراقب سکته گرمایی باشید/ خطرناک ترین نوع گرمازدگی تا حد مرگ

گرم شدن هوا با عارضه های زیادی همراه است که از جمله آنها، “سکته گرمایی” است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، گرمازدگی را می‌توان شایع‌ترین عارضه روزهای گرم تابستان تلقی کرد. اما، روزهای گرم سال، عارضه‌های خطرناک‌تری هم دارد که از جمله آنها، سکته گرمایی است.

اما، سوالی که مطرح می‌شود، این است که اساساً سکته گرمایی چیست و چه علائمی دارد.

سکته گرمایی، خطرناک‌ترین عارضه گرمازدگی است که می‌تواند منجر به مرگ هم شود. لذا، افرادی که دچار سکته گرمایی می‌شود، نیاز به اقدامات اورژانسی دارد. زیرا، اگر روند درمان این قبیل افراد به تأخیر بیافتد، خطر مرگ او را تهدید می‌کند.

علائم سکته گرمایی، عبارت از بالا رفتن دمای بدن، خشکی و داغی پوست، نبض تند و قوی، سردرد شدید و سرگیجه، سستی و اختلال در کلام، تغییرات فشارخون و تشنج و از دست دادن هشیاری، است.

حالا اگر با چنین افرادی مواجه شدیم که دچار سکته گرمایی شده بودند، چه باید کرد.

فردی که دچار سکته گرمایی شده است، سریعاً باید به مکان خنک منتقل و با اورژانس تماس گرفته شود.

در آوردن سریع لباس‌های تنگ و غیر ضروری فرد، حتی الامکان گرفتن دوش آب سرد روی فرد که البته نباید یخ باید و در نهایت، استفاده از کمپرس یخ روی سر و گردن، زیر بغل و کشاله ران، از جمله اقدامات فوریتی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا