اجتماعیعکس و فیلم

هشدار جدی برای شهرهای شمالی/ تعطیلات به این شهرها نروید + فیلم

سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در ۶ استان از جمله اردبیل، گیلان و مازندران خبر داد و اعلام کرد که احتمال جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، از امروز پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب، عمدتا در شمال کشور فعال شود.

این سامانه مناطق وسیعی از نوار شمالی، دامنه‌های البرز و زاگرس و سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد. برای این وضعبت دو هشدار در سطح نارنجی و زرد صادر شده است.

هشدار نارنجی از امروز تا روز دوشنبه معتبر است. ابتدا در استان‌هایی مانند گیلان، مازندران و اردبیل.

برای فردا علاوه بر این استان‌ها به مناطقی از شمال شرق مثل خراسان شمالی هم می‌رسد. از طرف دیگر دامنه‌ بارش‌ها به شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مثل آذربایجان شرقی، مناطقی از دامنه زاگرس‌نشین ما مثل چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، حتی شمال استان خوزستان و مناطقی از استان اصفهان نیز می‌رسد.

این موارد در سطح هشدار زرد قرار دارند یعنی با شدت کمتری اتفاق می‌افتد.

بارندگی عمدتا در ساعات بعداز ظهر و شب اتفاق می‌افتد. با رشد ابرهای همرفتی و ورزش باد شدید احتمال گردوخاک نیز هست.

استان های سطح زرد در نوار شمالی کشور استان های ساحلی دریای خزر، مناطقی از غرب کشور مثل همدان، مثل مرکزی، مثل زنجان مثل لرستان و در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مثل چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، مناطقی از استان اصفهان و شمال فارس، شمال استان خوزستان که در سطح زرد قرار می‌گیرند.

خیلی سطح خطرناکی نیست اما همچنان باید مراقب باشیم که با توجه به آب گرفتگی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده است شرایطی جدیدی اتفاق نیفتد.

وزش باد پدیده خیلی مهم بخش شرقی کشور است، در منطقه زابل، استان سیستان و بلوچستان می‌تواند به حد هشدار هم برسد.

کاهش دید و کیفیت هوا به شکل خیلی محسوسی اتفاق می‌افتد. انتقال گردوخاک از کشور عراق به مرزهای غربی کشور را نیز داریم که به خصوص برای چند روز آینده ممکن است که خیلی محسوس باشد.

در تهران هم به نظر می‌رسد روز یکشنبه و دوشنبه. علاوه بر تهران در دامنه البرز مثل قزوین، البرز و تهران هم بارندگی خواهیم داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا