کسب و کار

همه چیز در مورد خرید اقساطی اسپیکر

در هنگام برگزاری مراسم‌های شادی و سرور نبود یک اسپیکر باقدرت و باکیفیت باعث ایجاد حالت کسلی در حضار می‌شود. در این زمان یک بلندگوی قوی می‌تواند فضا را دلنشین کند. در طول سالیان متمادی مدل‌های مختلفی از بلندگو‌ها طراحی و توسط شرکت‌های مختلف با برند‌های متنوع راهی بازار شده است. اما کدام مدل متناسب با نیاز‌های ما است و خواسته‌های ما را برآورده می‌کند در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع اسپیکر متناسب با کاربرد و نیاز‌های مختلف بپردازیم و ویژگی‌های هر مدل را به تفکیک بیان کنیم.

انواع بلندگو

اسپیکر‌ها به چند دسته شامل: ۱- رومیزی یواس‌بی؛ ۲- خانگی؛ ۳- چمدانی و ۴- بلوتوثی تقسیم‌بندی می‌شوند. قطعا نوعی که قرار است در منزل و برای سینمای خانگی مورداستفاده قرار گیرد متفاوت از نوعی است که در سفر و طبیعت‌گردی به کار گرفته می‌شود.

اگر قصد استفاده از این وسیله را برای کامپیوتر خود دارید مدل‌های رومیزی که با یواس‌بی به سیستم شما متصل می‌شوند گزینه مناسبی هستند. اگر قصد استفاده از بلندگو برای سینمای خانگی‌تان را دارید مدل چمدانی انتخاب هوشمندانه‌ای است و در نهایت اگر به دنبال یک مدل جمع و جو و کوچک هستید تا به‌راحتی آن را حمل کنید و در زمان تفریح و گردش از آن استفاده کنید نوع بلوتوثی قابل‌حمل بیش از سایر مدل‌ها برای شما مناسب است.

مدل یواس‌بی

برای استفاده از این نوع بلندگو تنها لازم است که پورت یواس‌بی را به‌منظور تأمین انرژی به پی سی یا لپ‌تاپ شخصی خود متصل کنید. ابعاد این نوع بلندگو‌ها عمدتا کوچک است و به‌راحتی روی میز شما جای می‌گیرند. برای مصارف عادی می‌توانید از مدل‌های ساده‌تر استفاده کنید. اما چنانچه برای بازی‌های قدرتمند به صدا‌های باکیفیت بالاتر نیاز دارید از مدل‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید. این روز‌ها باتوجه‌به فشار اقتصادی و هزینه‌های بالای زندگی امکان خرید اقساطی اسپیکر یک مزیت مهم به شمار می‌آید. فروشگاه بای قسط این امکان را به‌راحتی برای شما فراهم نموده است.

مدل خانگی

اگر قرار است از این وسیله در خانه استفاده کنید توجه به چند نکته حایز اهمیت است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

فضای خانه: اگر قصد خرید این وسیله برای خانه را دارید در مرحله اول به ابعاد توجه کنید. بلندگو‌های با ابعاد بزرگ برای خانه‌های کوچک به دلیل کاهش قدرت صدا مناسب نیستند. در مقابل، بلندگو‌های با ابعاد بزرگ نیز به کار خانه‌های کوچک نمی‌خورند؛ زیرا در این صورت حجم بالای صدا برای افراد خانواده و البته همسایه‌ها نیز آزاردهنده خواهد بود.

ظاهر: یکی از نکاتی که باید آن را مدنظر قرار داد تناسب ظاهر و زیبایی بلندگو‌های خانگی با دکوراسیون و نحوه چیدمان خانه است. سعی کنید رنگ، ابعاد و شکل این وسیله با سایر وسایل خانه جور باشد.

تعداد خروجی: عمدتا بلندگو‌های خانگی دو یا چند کانال خارجی دارند. هرچقدر کانال‌های خروجی بیشتر باشد به شما کمک می‌کند صدا‌ها را به‌صورت تفکیک شده بشنوید. این قابلیت انجام بازی و تماشای فیلم را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

ارگونومی: اگر می‌خواهید بلندگو صدای بم و ناهنجار پخش نکند نوع طراحی و ارگونومی آن را نیز مدنظر قرار دهید.

چنانچه تمایل به خرید اقساطی اسپیکر دارید فروشگاه اینترنتی بای قسط یک گزینه امن برای خرید شما است.

مدل چمدانی

بلندگو‌های چمدانی در زمره مدل‌های قابل شارژ و البته قابل‌حمل و نقل قرار می‌گیرند. برای جابه‌جایی آن‌ها دسته و چرخ قرار داده شده تا شکل ظاهری آن‌ها همانند یک چمدان شود. ابعاد این مدل بزرگ است که دلیل آن بلندگو‌های بزرگ‌تر و پنل‌های حرفه‌ای تنظیم صدا است. اما یک مدل چمدانی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد:

صدای قدرتمند: عمدتا از این نوع بلندگو در فضای باز و مهمانی‌ها استفاده می‌شود و قطعا افراد ترجیح می‌دهند کیفیت و میزان صدا زیاد باشد.

طراحی: حمل راحت مهم‌ترین ویژگی این مدل است؛ بنابراین جنس دستگیره و کیفیت چرخ‌ها از ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید.

باتری: از مهم‌ترین ویژگی‌های انتخاب یک بلندگو چمدانی مناسب، میزان دوام شارژ و طول عمر باتری است. از جمله نکاتی که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید ظرفیت و میزان شارژدهی باتری است. زیرا اگر بخواهید در محیط خارج از شهر که به برق شهری دسترسی ندارید از این بلندگو استفاده کنید باید مدت‌زمان معقولی از منبع داخلی خود تغذیه کند و شارژ نگه دارد.

درگاه یواس‌بی: شاید قصد داشته باشید که ترانه‌هایی را که روی فلش مموری خود نگه‌داری می‌کنید از طریق بلندگو پخش کنید؛ بنابراین وجود پورت‌های مناسب از دیگر نکات حایز اهمیت این وسیله است.

رقص نور: یکی از آپشن‌های موجود در این نوع بلندگو‌ها وجود رقص و طراحی نور است. از این قابلیت می‌توانید در جشن‌های خانوادگی نظیر تولد و دورهمی استفاده کنید و به جذابیت و زیبایی فضا بیفزایید. چنانچه تصمیم به خرید اسپیکر دارید فروشگاه اینترنتی بای قسط امکان خرید اقساطی اسپیکر را برای شما مهیا نموده است.

مدل بلوتوث قابل‌حمل

اگر به دنبال یک مدل کوچک و جمع‌وجور هستید تا در سفر، طبیعت‌گردی، کویرگردی یا هرجای دیگر به موسیقی گوش دهید بلندگو‌های بلوتوثی قابل‌حمل بهترین گزینه هستند. مهم‌ترین مزیت این وسیله این است که برای استفاده نیازی به تجهیزات و برنامه‌های پیچیده ندارید و تنها کافی است که بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و به بلوتوث بلندگو متصل شوید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های مهم در هنگام خرید این نوع بلندگو‌ها می‌پردازیم:

وزن:ازآنجایی‌که قرار است این وسیله را با خود به جا‌های مختلف ببرید؛ بنابراین در وهله اول به وزن آن توجه کنید تا در هنگام حمل آن دچار مشکل و خستگی نشوید.

باتری: یکی از اجزای تفکیک‌ناپذیر بلندگو‌های قابل‌حمل، میزان شارژدهی باتری است. در هنگام خرید، مشخصات دقیق بلندگو و ظرفیت باتری را مدنظر قرار دهید. عموما روی بدنه این مدل‌ها چراغ‌هایی تعبیه شده تا میزان باقی‌مانده شارژ را نمایش دهد.

جنس بدنه: شاید قصد استفاده از این بلندگو‌ها را در زمان کوه‌نوردی دارید؛ بنابراین جنس و میزان دوام این وسیله در زمان سقوط از بلندی بسیار حایز اهمیت است. شاید جنس بدنه مابقی مدل‌های بلندگو زیاد مدنظر نباشد؛ اما به دلیل استفاده از این مدل در فضا‌های باز، وجود آسیب‌های احتمالی به بدنه آن نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

ورژن بلوتوث: هرچه میزان ورژن بلوتوث بلندگو بالاتر باشد قطع و وصل شدن آن نیز کاهش و بنابراین میزان عمر باتری نیز افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

در متن بالا ویژگی‌های انواع مدل‌های اسپیکر را مطالعه کردید، در نهایت می‌توان گفت اسپیکر jbl یکی از معروف‌ترین برند‌های اسپیکر است. از جمله ویژگی‌های متمایز آن با سایر برند‌ها می‌توان به رنگ‌های زیبا و طراحی منحصربه‌فرد آن اشاره کرد. این مدل دارای استحکام بالا است و اگرچه شاید کاملا ضد آب نباشد؛ اما تا حدودی در مقابل آب مقاومت دارد. مدل کوچک آن را می‌توان روی کوله‌پشتی و دوچرخه با یک گیره وصل کرد. این برند دارای مدل‌های چمدانی نیز است. برای خرید اقساطی اسپیکر jbl و به‌صورت کلی خرید اسپیکر قسطی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بای قسط مراجعه کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا