اقتصادی

واردات خودرو محدودیتی ندارد/ خودروهای اقتصادی در اولویت واردات

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه مصوبه واردات خودرو هفته آینده نهایی می‌شود، تاکید کرد: محدودیتی در واردات نخواهیم داشت. اما خودروهای اقتصادی در اولویت قرار دارند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز بود که مصوبه واردات خودرو در دولت نهایی شد. امروز وزیر صمت جزئیاتی جدید از این مصوبه اعلام کرد.

سیدرضا فاطمی‌امین شب گذشته با حضور در گفتگوی ویژه خبری تلویزیون در تشریح تصویب کلیات طرح واردات خودرو در هیأت دولت، گفت: این مصوبه تا اردیبهشت ۱۴۰۱ مهلت داشت و به‌نوعی تمدید شده بود. همزمان با پایان یافتن این مصوبه در دولت، موضوع ازسرگیری واردات خودرو مطرح شد که کلیات آن تصویب شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر چند رویداد همزمان با هم در حال رخ دادن است؛ مصوبه ممنوعیت واردات به اتمام رسیده و دیگر منعی برای واردات وجود ندارد. از سوی دیگر تراز ارزی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و فشاری بر منابع ارزی کشور به‌گونه‌ای که برای نرخ ارز مشکل‌ساز شود، وارد نیست.

واردات خودرو برای استفاده عموم

فاطمی‌امین تشریح کرد: در مصوبه‌ آماده‌شده که در مرحله نهایی است، چند نکته مهم وجود دارد. اولین نکته این است که تمرکز ما بر واردات خودروهای اقتصادی است. در سال‌های پیش از ۱۳۹۷، عمدتا خودروهای لوکس، گران‌قیمت و تجملاتی وارد می‌شد که بخش خاصی از آن بهره می‌بردند. اما تمرکز ما در این دوره بر این است که خودروهای اقتصادی برای استفاده عموم وارد شود و هم اینکه این نقیصه در کشور برطرف شود.

وی افزود: این موضوع هم به این جهت مهم است که عامه مردم یعنی اقشار متوسط بهره‌مند شوند و هم به این خاطر که مشکل کیفیت در صنعت خودرو برطرف شود.

طراحی پنج روش برای واردات

وزیر صمت در پاسخ به اینکه چه تعداد خودرو وارد خواهد شد؟ اعلام کرد: تنظیم تعداد خودروهای وارداتی متناسب با تنظیم بازار خواهد بود. پنج روش برای واردات طراحی شد که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. دولت واردکننده خودرو نخواهد بود، بلکه این واردکنندگان هستند که مسئولیت را برعهده خواهند داشت.

واردات خودرو کی انجام می‌شود؟

فاطمی‌امین در رابطه با زمان واردات خودرو و اینکه چه افرادی صلاحیت واردات خواهند داشت، اعلام کرد: مصوبه، هفته آینده نهایی خواهد شد. هماهنگی‌ها با دستگاه‌های مختلف در حال انجام است تا واردات در اسرع وقت صورت گیرد و این‌طور نباشد که ماه‌ها طول بکشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا