اجتماعی

واکسیناسیون سالمندان علیه کرونا آغاز شد

واکسیناسیون سالمندان کشور علیه بیماری کووید ۱۹، از آسایشگاه کهریزک آغاز شد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، برنامه واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر بیماری کرونا، با کادر درمان کشور آغاز شد و در ادامه و بر اساس اولویت بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، افراد سالمند آسایشگاه‌ها واکسینه می‌شوند.

بر همین اساس، از بعد از ظهر پنج شنبه هفتم اسفند ۹۹، با حضور وزیر بهداشت، کار واکسیناسیون سالمندان آسایشگاه کهریزک آغاز شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، در حاشیه این برنامه عنوان کرد ظرف دو هفته آینده کار واکسیناسیون سالمندان آسایشگاه کهریزک به پایان برسد و به تدریج در سایر آسایشگاه‌ها نیز کار واکسیناسیون سالمندان و جانبازان دنبال شود.

ظرف هفته پیش رو با ادامه واکسیناسیون خط مقدم درمان و سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاه‌ها، تا قبل از نیمه اسفند ۹۹ واکسیناسیون مرحله اول ۱۱۰ هزار نفر از افراد گروه هدف فاز یک انجام شده که تنها ۲ دهم درصد کل جمعیت هدفی است که تا پایان برنامه واکسیناسیون باید واکسینه شوند. همچنین واکسیناسیون دوز دوم دریافت کنندگان واکسن نیز ۱۲ اسفند ۹۹ طبق برنامه زمان بندی و سه هفته بعد از دریافت دوز اول انجام خواهد شد.

تلاش بر این است با محموله‌های بعدی واکسن که ظرف روزهای آتی به تدریج وارد کشور خواهد شد تا قبل از پایان سال ۹۹، واکسیناسیون در گروه‌های هدف فاز یک انجام شود و با شروع سال جدید شاهد واکسیناسیون گروه‌های هدف فاز ۲ به ترتیب اولویت مندرج در سند ملی واکسن کرونا خواهیم بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا