اقتصادیعکس و فیلم

پرداخت چکی از راه دور امکان‌پذیر شد

چک الکترونیک که از امروز اجرایی می‌شود، مشکلات در بحث نقل و انتقال چک بین دو طرف در شهرهای مختلف را از بین می‌رود.


به گزارش روند بازار به نقل از ایبِنا، مهران محرمیان درارتباط تلفنی با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره دلیل مراسم رونمایی امروز از چک الکترونیک در بانک صادرات گفت: مهم‌ترین اتفاق چک الکترونیک یا همان چک دیجیتال، حذف فیزیک چک است؛ بنابراین با این مسئله محدودیت چک از بین رفته و ذی نفع و صادرکننده مانند گذشته مجبور نیستند برخی کار‌ها را به صورت فیزیکی انجام دهند و همچنین مشکلات در بحث نقل و انتقال چک بین این دو طرف از بین می‌رود بخصوص اگر یکی از طرفین معاملات تجاری در شهر‌های مختلف حضور داشتند با راه‌اندازی چک الکترونیک تسهیل برای ارتباط کاربران چک به وجود می‌آید.

محرمیان افزود: چک الکترونیک درباره بالارفتن اعتبار چک و کاهش کلاهبرداری‌ها نیز موثر است مراسم رونمایی از چک الکترونیک چند هفته گذشته در بانک مرکزی انجام شد. در آن زمان سه بانک در مرحله عملیاتی قرار داشتند و تا این لحظه چند بانک دیگر نیز به این طرح پیوستند و به ترتیب این طرح را عملیاتی می‌کنند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره اجرایی نشدن این طرح تا به امروز ادامه داد: هر سه بانک که در بانک مرکزی اسم آن‌ها برده شده بود عملیاتی بودند منتها یکسری فرایند‌هایی داخل هر بانک وجود دارد که تاخیر اجرایی شدن از آن روز تا به الان به این علت بوده درواقع زیرساخت فنی مهیا بوده، اما فرایند‌های انسانی در ستاد و شعب زمان بر بوده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا