بورس

پیش‌بینی بورس فردا/ روند معاملات تالار شیشه‌ای تغییر می‌کند؟

تابلوی معاملات بورس تهران امروز روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل ۰٫۵ درصد منفی شد و بر همین اساس کارشناسان عقیده دارند معاملات فردای بورس همانند امروز رفتار می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه شاخص کل بورس روند اصلاحی داشت و با افت هفت هزار و ۶۱۷ واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحدی رسید.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۳۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد به سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر حقوقی ۲۵ درصد یعنی ۹۱۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.

بازار روز گذشته به واسطه انتشار خبر اعلام وصول استیضاح وزیر صمت واکنش مثبت نشان داد و به نوعی اهالی بازار سرمایه نسبت به این استیضاح خوشبین بودند. در این روز سهام خودرویی وضعیت بسیار خوبی داشت و کارشناسان عقیده دارند به واسطه این خبر صنعت خودرویی همچنان مثبت باقی می‌ماند.

البته نامه حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‎‌سازی نیز در تقویت روند معاملات خودرویی‌ها اثر داشت. در این نامه رئیس سازمان خصوصی‌سازی از ارزنده‌ بودن سهام دولت در دو شرکت ساپیا و ایران‌خودرو خبر داده بود.

به طور کلی می‌توان گفت سهامداران بورسی از تغییرات در بدنه دولت اسقبال می‌کنند. برخی از فعالان بازار سرمایه نیز می‌گویند که تغییر وزیر صمت می‌تواند سهام خوردویی و شاخص کل بورس را سبزپوش کند.

بورس چه روندی به خود می‌گیرد؟


آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: بازار فردا روندی متعادل رو به منفی خواهد داشت. ارزش معاملات یکی از مهم‌ترین فاکتورها در روند معاملات بازار سرمایه دخیل است و با توجه به پایین بودن این ارزش می‌توان روند منفی برای بازار سهام متصور بود.

وی ادامه داد: خروج نقدینگی از بورس و حتی صندوق‌های درآمد ثابت قوت بیشتری گرفته است و نقدینگی خارج شده از بورس به سمت و سوی سایر بازارهای موازی روانه می‌شود که این به زیان بازار است.

پورکار در نهایت گفت: بنابراین عوامل و اخبار منفی می‌توانند تاثیر بیشتری نسبت به اخبار و عوامل مثبت روی تالار شیشه‌ای بگذارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا