اقتصادی

چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم؟

اگر می‌خواهید قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنید، وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که افراد مختلف نظرات خود را ارائه می‌دهند.

به گزارش روند بازار به نقل از بازار، اگر می‌خواهید قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنید، وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که افراد مختلف نظرات خود را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه قیمت ارز دیجیتال های مختلف را پیش بینی کنید، تا حدودی پیچیده‌تر است. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله، به بررسی روش‌های متفاوت برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال بپردازیم.

تجزیه و تحلیل قیمت ارز دیجیتال

تجزیه و تحلیل روند قیمت ارز دیجیتال برای معامله‌گران بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود در زمان مناسب برای ورود به بازار دلیل پیدا کنند. همچنین به معامله‌گران کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا کریپتو را بخرند، بفروشند یا نگه دارند تا حداکثر سود را ببرند. به صورت کلی سه راه برای پیش بینی روند قیمت ارز دیجیتال وجود دارد: ۱. تحلیل تکنیکال، ۲. تحلیل بنیادی و ۳. تحلیل سنتیمنتال.

تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال چیست؟

تحلیل تکنیکال شامل استفاده از روندهای آماری بر اساس فعالیت‌های تاریخی قیمت است. در واقع در تحلیل تکنیکال از نمودار قیمت آن رمزارز استفاده می‌شود تا با بررسی انواع الگوها و ابزارهای متفاوت به تحلیل آینده قیمت ارز دیجیتال بپردازیم. بنابراین، تحلیلگران بر بررسی حرکات قیمت ارز دیجیتال و حجم معاملات تمرکز می‌کنند تا جهت‌های آتی قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنند، خواه در آینده افزایش یا کاهش یابد.

الگوهای تحلیل تکنیکال از تکرار رفتار معامله‌گران و سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال به وجود آمده است. به عنوان مثال، در الگوی دو دره این مفهوم را می‌رساند که فروشندگان از بازار خارج شده‌اند و کم کم خریداران وارد عرصه شده و قیمت ارز دیجیتال را به سمت بالا هدایت می‌کنند.

مولفه‌های تحلیل تکنیکال چیست؟

مولفه‌های تحلیل تکنیکال عبارتند از:

شناخت کندل استیک‌ها و الگوهای معتبر آن
شناسایی مقاومت‌ها و حمایت‌ها
شناسایی روند و تغییر روند
انواع الگوهای بازگشتی و ادامه‌دهنده
بررسی نواحی عرضه و تقاضا از روی نمودار قیمت ارز دیجیتال
اندیکاتورها


اندیکاتورها چیست؟


اندیکاتورهای معاملاتی ابزارهایی هستند که برای تفسیر رفتار بازار، نحوه حرکت قیمت ارز دیجیتال در پاسخ به رفتار خاص بازار استفاده می‌شوند. اندیکاتورهای معاملاتی با استفاده از تفاسیر ریاضی از داده‌های قیمت تاریخی و حجم معاملات ارز دیجیتال خاص برای پیش‌بینی روند بازار ارز دیجیتال ایجاد می‌شوند.

با این حال، تحلیل تکنیکال به تنهایی نمی‌تواند عوامل اساسی موثر در تغییر قیمت ارز دیجیتال خاص را بسنجد. هیچ دو تحلیلگری نمی‌توانند پیش‌بینی دقیقی از کل جدول ارز دیجیتال را ارائه دهند. این موضوع به این دلیل است که هر اندیکاتوری بر اساس تحقیقات خود، روندها را انتخاب می‌کند. حملات هک، اخبار مهم، مقررات، قراردادهای مهم، عرضه محصول جدید و غیره، نحوه پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال را توسط یک اندیکاتور تغییر می‌دهد. بنابراین، تکیه بر یک شکل از تحلیل تکنیکال نمی‌تواند پیش‌بینی قابل‌اعتمادی حتی برای قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ارائه کند.

تحلیل بنیادی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

به جای وابستگی به روندهای تاریخی قیمت ارز دیجیتال، تحلیل بنیادی رویکرد متفاوتی دارد. در این سبک تحلیل عوامل بنیادی را که به تغییر روند قیمت ارز دیجیتال کمک می‌کنند، تجزیه و تحلیل می‌کند. و بر این واقعیت تمرکز دارد که ارزش یک ارز دیجیتال می‌تواند کمتر از ارزش ذاتی یا بیشتر، ارزش‌گذاری شود. به عنوان مثال، هزینه تولید یک واحد بیت کوین در حال حاضر حدود ۱۶۹۱۵ دلار است و زمانی که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در بلندمدت زیر این عدد قرار گیرد، اصطلاحاً “زیر ارزش ذاتی” تلقی می‌شود و تحلیلگران فاندامنتال بر این باورند که این ناحیه ارزنده است و بر این اساس خرید خود را انجام می‌دهند.

مولفه‌های تحلیل بنیادی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

مولفه‌های تحلیل بنیادی عبارتند از:

هزینه تمام شده: یا کلیه هزینه‌های ساخت یک ارز دیجیتال

شاخص NVT: این شاخص از تقسیم ارزش کل بازار به ارزش کل تراکنش‌های فعلی بدست می‌آید که به نسبت P/E در بازار سهام معروف است.
شاخص Realized Value: این شاخص بر اساس قیمت آخرین حرکت رمزارز به منظور فروش محاسبه می‌شود) زمانی که قیمت ارز دیجیتال به زیر این شاخص می‌روند جز نواحی ارزنده به حساب می‌آید.
شاخص MVRV: این شاخص از تقسیم ارزش بازار یا همان حجم بازار به Realized Value بدست می‌آید و زمانی که زیر یک واحد قرار دارد، ناحیه ارزش را در بازار ارز دیجیتال به ما نشان می‌دهد.
شاخص S۲F: این مدل بر مبانی عرضه رمزارز بدست می‌آید که مشابه یک نمودار پله‌ای است؛ اگر قیمت ارز دیجیتال مربوطه زیر این الگو باشد در واقع زیر ارزش ذاتی قرار دارد و اگر بالای این الگو قرار گیرد، بالاتر از ارزش ذاتی است.

چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم؟

تحلیل سنتیمنتال (احساسات) در بازار ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، تجزیه و تحلیل احساساتی، احساسات و عواطف معامله‌گر را در پیش بینی روند قیمت ارز دیجیتال قرار می‌دهد. تحلیلگران ارزهای دیجیتال به جای تکیه صرف بر دادهای بازار، بر روندهای احساسی مانند فروش در ترس (Panic Sell) یا خرید به خاطر ترس جا ماندن از بازار، تمرکز می‌کنند. از معروف‌ترین ابزارهای آن می‌توان به “شاخص ترس و طمع” اشاره کرد. این تکنیک برای پیش بینی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بسیار کاربردی است.

جمع بندی

بازار کریپتو متشکل از چندین متغیر است که نمی‌توانند در یک نمودار منفرد جای بگیرند. بنابراین، شاخص‌های زیادی در بازار وجود دارند که بر قیمت ارز دیجیتال تأثیرگذارند. اگر قصد فعالیت در بازارهای مالی را دارید بهتر است یک جدول ارز دیجیتال تهیه کنید و مجموعه‌ایی از مولفه‌های ذکر شده را در آن یادداشت کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین برای رصد قیمت نیاز به یک سرویس قابل اعتماد و بروز دارید تا از بروزترین قیمت ارز دیجیتال مطلع شوید. صرافی ارز دیجیتال والکس با بیش از ۶۰ هزار کاربر فعال اقدام به ارائه قیمت لحظه ارز دیجیتال را برای بیش از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار با حجم معمله‌گری بالا فراهم کرده است. شما می‌توانید در این بازار با امنیت خاطر و اطمینان از به‌روز بودن اطلاعات و قیمت ارز دیجیتال به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا