اجتماعی

ورود سامانه برف و باران به کشور/ کدام استان‌ها برفی است؟

قرار است سامانه بارشی و جبهه هوای سرد دیگری از فردا ششم بهمن ماه وارد کشور شود. سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار زرد و نارنجی از بارش برف و باران و وزش باد جدید در ۲۲ استان خبر داده است. اما کدام استان‌ها سردترین هوا را تجربه می‌کنند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت نیوز، از هفته گذشته دمای هوای برخی از استان‌های کشور به شدت کاهش پیدا کرد. اگرچه از ابتدای هفته اول بهمن، شرایط جوی این استان‌ها پایدار شد، اما حالا خبر رسیده که از ششم و هفتم بهمن باید منتظر ریزش برف و باران در برخی از استان‌های کشور بود.

ما وضعیت هوای استان‌های مختلف چگونه است؟ به گفته سازمان هواشناسی، سرعت باد در برخی از استان‌ها مانند گیلان، مازندران و گلستان و خط ساحلی افزایش پیدا می‌کند.

در مقابل وضعیت هوای شهرهای صنعتی به دلیل عدم وزش باد چندان مساعد نیست و سازمان هواشناسی اعلام کرده که از امروز پنجم بهمن تا فردا ششم بهمن آلودگی هوای اصفهان، اراک، تهران و کرج تشدید می‌شود. به گونه‌ای که دمای هوای این استان‌های صنعتی برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.

کاهش محسوس دمای هوای تهران

هوای تهران از امروز پنجم بهمن تا روز پنج شنبه آلوده است اما از چهارشنبه شب، هوای پایتخت سردتر می‌شود و از ششم تا هشتم بهمن، هوای تهران نیمه ابری است و گاهی با بارش باران و برف همراه است.

در بخش‌های جنوبی استان تهران بارش پراکنده پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود در پایان هفته در نیمه شمالی استان، بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مشاهده شود. بارش برف احتمالا تا بعدازظهر جمعه ادامه دارد.

از امروز پنجم بهمن تا هشتم بهمن دمای هوای تهران به صورت محسوس سرد می‌شود. سردترین شهر استان تهران فیروزکوه است که دمای آن به منفی ۱۲ درجه رسید.

اما دمای هوای تهران فردا ششم بهمن بین چهار تا ۱۲ درجه سانتیگراد است. اما پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای تهران تا پایان هفته به یک درجه هم برسد.

اما دمای کدام استان‌ها بیشترین کاهش را دارد؟

در آخر هفته جاری، دمای هوای استان‌های خوزستان، بوشهر، شمال و غرب فارس، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کاهش دارد و بین ۵ تا ۷ درجه می‌شود.

همچنین هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص اختلال در تردد و کولاک برف در استان هشدار داد. هوشناسای این استان گفته که دمای هوا از فردا ششم بهمن ماه کااهش دارد و ریزش شدید باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده که در آخر هفته جاری سامانه سرد بارشی وارد این استان می‌شود و احتمالا هوای مازندران برفی و بارانی است. دمای هوای مازندران هم تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا