اجتماعی

بارش‌ باران در همه مناطق کشور به جز این سه استان

روند بازار به نقل از ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه امروز(۱۲ اسفند ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از هفته آینده خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز پنجشنبه( ۱۲ اسفندماه) اظهار کرد: در روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود. شدت بارش در لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و ارتفاعات استان تهران و البرز است.

وی با توضیح وضعیت جوی روز جمعه ادامه داد: جمعه( ۱۳ اسفند ماه) دامنه بارش‌ها گسترش یافته و بجز سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و جنوب کرمان در سایر مناطق کشور بارش خواهیم داشت. شدت بارش در این روز در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران است. در این روز بارش در استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی به صورت پراکنده خواهد بود.

ضیاییان ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در نوار شرقی با شروع هفته آینده و ورود سامانه بارشی جدید اضافه کرد: شنبه( ۱۴ اسفند ماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. یکشنبه( ۱۵ اسفندماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور و دوشنبه( ۱۶ اسفند ماه) در نوار شمالی کشور بارش پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان با اشاره به وزش با  شدید از روز پنج شنبه گفت: از بعدازظهر پنج شنبه و روز جمعه وزش باد شدید ابتدا در غرب و سپس در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی ، خراسان رضوی اردبیل، مرکزی، قم و تهران پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود. دریای خزر نیز در روز جمعه مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ اسفند ماه) ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و در اوایل شب کاهش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۴ اسفند ماه) نیمه ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۲ اسفندماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱- درجه سانتیگراد و فردا (۱۳ اسفندماه) زنجان با کمینه دمای ۴- درجهسانتیگراد سردترین مراکز استان لقب می‌گیرند و امروز اهواز با بیشینه دمای ۳۲ درجه و فردا( ۱۳ اسفند ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد نیز گرم‌ترین مراکز استانها هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا