اقتصادی

کامبوج و سنگاپور در آستانه پذیرش رمزارزها

قرار است بانکداران کامبوج و سنگاپور در رابطه با چگونگی اضافه کردن ارزهای دیجیتال به سیستم پرداخت خود با یکدیگر همفکری کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بررسی‌های بانک تسویه‌ حساب‌های بین‌المللی  از ۵۰ بانک نشان می‌دهد ۲۸ درصد از بانک‌ها مرکزی در حال بررسی گزینه‌هایشان برای ایجاد قابلیت کار با رمزارزها هستند. ۱۴ بانک هم اعلام کردند در حال افزایش فعالیت خود در حوزه رمزارزها هستند.

مدیر ارشد اطلاعات در سازمان پول گفت: با سیستم پرداخت برون‌مرزی مبتنی بر بانک جهانی ارزهای دیجیتال هزینه نقل و انتقال بین سنگاپور و تایلند به حداقل می‌رسد. سنگاپور از طریق مرکز نوآوری منطقه‌ای خود پروژه‌ای را آغاز کرده که از رمزارزها برای پرداخت‌های برون‌مرزی و پرداخت‌های اوراق بهادار استفاده کند.

پروژه سال گذشته آماده شد و شرکت ubin یک شبکه پرداخت مبتنی بر چند ارز دیجیتال را راه‌اندازی کرد. این پروژه از ابتدای راه با بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان همکاری کرد یک شرکت فناوری برای توسعه شبکه پرداخت خود تاسیس کرد.

فناوری باکچین در سنگاپور پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر حدود ۲۰۰ شرکت در این کشور با استفاده از رمزارزها مسائل مالی تجارت خود را مدیریت می‌کنند . این شرکت‌ها در عین حال با بانک‌های معتبر سنگاپور هم کار می‌کنند و به نظر می‌رسد بلاکچین به فناوری اصلی تبدیل شده است.

موهنتی، مسئول ارشد فناوری مالی بانک سنگاپور گفت: در سنگاپور من ترجیح می‌دهم بدون از دست دادن وقت و فقط با یک کلیک هزینه خدمات را پرداخت کنم. اما کشورهایی وجود دارند که سرمایه‌گذاری زیادی برای ایجاد زیرساخت نیاز دارند. می‌توانند حهش کنند مانند کشور کامبوج.

سری چیا، دستیار رئیس بانک ملی کامبوج درباره پروژه باکونگ کامبوج صحبت کرد.

این پروژه به عنوان یک سیستم پرداخت همه کاره محسوب می‌شود اما بانک‌ مرکزی کامبوح مسئولیت مستقیمی بر آن ندارد. این پروژه از دو پول پایه که ریال کامبوج و دلار امریکا است استفاده می‌کند و بیش از ۵ میلیون کاربر دارد. یکی از دلایل راه‌اندازی این پروژه کاهش هیزینه تراکنش است.

کامبوج قصد دارد این سیستم پرداخت را به یک بانک در مالزی متصل کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا