اجتماعی

اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان از امروز در تهران

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان از امروز در استان تهران اجرایی می‌شود.

به گزارش روند بازار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌اله عسگری در جلسه کارگروه آرد و نان استان تهران گفت: قیمت نان همان نرخ مصوب سال ۱۴۰۰ می‌باشد. هرگونه افزایش خارج از مصوبه غیرقانونی است و با متخلفین برخورد می‌شود.

اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و نصب کارتخوان‌ها در سطح نانوایی‌های استان تهران از امروز ۳۰ خرداد آغاز شد. تاکنون ۶۸۰۰ کارتخوان آماده و تحویل نانوایی شده است.

به گفته معاون اقتصادی استاندار تهران اجرای این طرح در سطح کشور باعث کاهش هدررفت سالانه بیش از حدود ۴ میلیون تن نان در کشور می‌شود. از طرف دیگر با توجه به یارانه‌ای بودن آرد مورد استفاده نانوایی‌ها از قاچاق آن در سطح گسترده‌ای جلوگیری می‌گردد.

عسگری اجرای این طرح را عامل مهمی در مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از سومصرف این کالای استراتژیک دانست.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذی‌ربط خواست با تشدید فعالیت گشت‌های بازرسی، نظارت لازم را در زمینه‌های بهداشتی و قیمت نان به عمل آورده و مانع از هرگونه سوءاستفاده و تخلف گردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا