اجتماعی

۱۵.۵ درصد جمعیت جهان را جوانان تشکیل می‌دهند

هر ساله در تاریخ ۱۲ اوت “روز جهانی جوانان” گرامی داشته می شود.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین محاسبات رسمی سازمان ملل که در گزارش جوانان جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی ارائه شده، ۱.۲۱ میلیارد انسان بین ۱۵ تا ۲۴ ساله در کره زمین زندگی می کنند که این تعداد ۱۵.۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

هدف از گرامیداشت این روز جهانی جلب توجه جامعه بین المللی به مسائل مربوط به جوانان است و از پتانسیل آن ها به عنوان عضوی از جامعه جهانی امروز تجلیل می کند.

این روز جهانی برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی تعیین شد.

روز جهانی جوانان همچنین به منظور تاکید بر اهمیت مشارکت جوانان در امور جاری کشورها گرامی داشته می شود.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) از حقوق جوانان دفاع کرده و در جهت توانمند ساختن آنها برای به کارگیری پتانسیلشان تلاش می کند.

شعار امسال (۲۰۲۲) برای این روز جهانی با عنوان “همبستگی بین نسلی: ایجاد جهانی برای همه اعصار” و به منظور مبارزه با سن گرایی و ایجاد پل‌های ارتباطی بین نسل های مختلف تعیین شده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، می بایست از پتانسیل همه افراد در همه جوامع به منظور ارتقا کیفیت زندگی و در جهت پیشرفت استفاده شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا