عکس و فیلم

۹۰.۹ درصد چک‌ها در مرداد ماه وصول شد

در مردادماه سال جاری حدود ۷.۱ میلیون فقره چک مبادله شد که ۹۰.۹ درصد این چک‌ها وصول شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی طی مرداد ماه ۱۴۰۱، در سامانه چکاوک حدود ۷.۱ میلیون فقره چک به ارزش بیش از ۳۴۶۹ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۲ درصد و ۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله‌شده در مرداد ماه به ترتیب ۹۰.۹ درصد و ۸۸.۶ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل به ترتیب معادل ۹۰.۷ درصد و ۸۹.۶ درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر ۸۹.۳ درصد و ۸۵.۲ درصد بوده است.

شاخص نسبت چک‌های برگشتی به چک‌های مبادله‌ای در مردادماه ۱۴۰۱ به لحاظ تعدادی، ۹.۱ درصد بوده که این شاخص در ماه قبل عدد ۹.۳ درصد را نمایش می‌دهد. همچنین این شاخص به لحاظ مبلغی ۱۱.۴ درصد بوده و در ماه قبل عدد ۱۰.۴ درصد را نمایش می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا