اجتماعی

آغاز واریز حقوق تیر بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باید از امروز شروع شود و این پرداختی تا پایان ماه ادامه دارد. همچنین این سازمان باید مابه‌التفاوت حقوق غیرحداقلی‌بگیران را واریز کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، براساس روال ماه‌های گذشته باید واریز حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از امروز آغاز شود.

حقوق بازنشستگان این سازمان براساس جدول زمان‌بندی و به ترتیب حروف الفبا واریز می‌شود. این واریزی از روز بیستم هر ماه آغاز تا حدود یک هفته یا نهایتا تا پایان ماه واریزی ادامه‌دار است.

بنابراین واریز حقوق تیر بازنشستگان از امروز شروع شده و تا پایان هفته آینده همه‌ی بازنشستگان حقوق خود را دریافت می‌کنند.

همچنین باید در این هفته مابه‌التفاوت حقوق فروردین گروهی از بازنشستگان واریز شود. قرار بود این پول در اردیبهشت و سپس خرداد پرداخت‌ می‌شد.

در فروردین پس از اعمال افزایش حقوق سالانه و طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشگری و کشوری خطایی رخ داد که برخی از بازنشستگان حقوق کمتری بگیرند.

پس از بررسی این خطاها قرار شد بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر در اردیبهشت دوباره حقوقشان زیاد شود. همچنین مسئولان سازمان تامین اجتماعی گفتند که مابه‌التفاوت فروردین در اردیبهشت پرداخت می‌شود که نشد.

آخرین وعده واریز مابه‌التفاوت حقوق

در وعده دوباره مسئولان قرار شد مابه‌التفاوت با حقوق خرداد واریز شود که این کار نیز انجام نشد. طبق آخرین وعده مدیران این سازمان قاعدتا باید این مابه‌التفاوت با حقوق تیر و طی یک هفته آینده پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز در این خصوص به تجارت‌نیوز گفته بود: مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.

همچنین پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد، لیست بازنشستگانی که مشمول دریافت مابه‌التفاوت می‌شود از سوی دفتر مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به بخش مالی ارسال شده است.

یعنی در حال حاضر بخش مالی سازمان تامین اجتماعی باید دستور پرداخت این پول را به حساب غیرحداقلی‌بگیران بدهد.

این ما‌به‌التفاوت به همه بازنشستگان داده نمی‌شود بلکه فقط غیرحداقلی‌بگیران این پول را می‌گیرند. یعنی کسانی که حقوقی بیشتر از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا