اجتماعی

آمار جهانی کرونا امروز ۴ آذر ۱۴۰۱/ ثبت بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار فوتی تاکنون

بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۴۴ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۵۴۴ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۳۲ هزار و ۷۰۵ بیمار کووید- ۱۹ نیز تایید شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، همچنین براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۱۰۰.۴ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۷.۴ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۱ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع فوتی‌ها
۱ایالات متحده۱۰۰,۴۲۵,۲۰۱۱,۱۰۴,۶۰۲
۲هند۴۴,۶۷۱,۸۰۶۵۳۰,۶۰۴
۳فرانسه۳۷,۴۹۲,۱۳۴۱۵۸,۵۱۱
۴آلمان۳۶,۳۴۸,۴۷۷۱۵۷,۳۸۸
۵برزیل۳۵,۱۴۷,۰۹۱۶۸۹,۳۹۶
۶کره جنوبی۲۶,۸۳۷,۸۴۰۳۰,۲۷۸
۷ژاپن۲۴,۱۲۸,۹۱۴۴۸,۷۷۲
۸ایتالیا۲۴,۰۳۱,۵۳۸۱۸۰,۵۱۸
۹انگلیس۲۳,۹۷۷,۶۳۷۱۹۶,۲۴۱
۱۰روسیه۲۱,۵۵۶,۷۶۶۳۹۱,۶۸۰

 روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در این لینک مشروح آمار فراگیریِ ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به روزرسانی می‌شود.

خبرنگار: معصومه انصاری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا