کسب و کار

آیا خرید آنلاین طلا مطمئن است

حضور فراگیر و روزافزون اینترنت در عصر حاضر، فضای کسب و کار را به کلی متحول کرده و با گذشت زمان زندگی مردم روز به روز بیشتر با اینترنت عجین شده است، پس شنیدن این مسئله که اکنون امکان خرید اینترنتی طلا بدون هیچ مشکل و چالشی وجود دارد، چندان شما را شگفت زده نمی‌کند. خوشبختانه ایران جزو ۵ کشور مطرح دنیا در صنعت طلا و جواهر محسوب می‌شود و از جایگاه مطلوبی در تولید طلا و جواهر برخوردار است. در نتیجه به راحتی می‌توان با رعایت تمامی استاندارهای نظارتی و زیرساخت‌های امنیتی، بازار آنلاین طلا و جواهر را مدیریت کرد. اما سوال اصلی در این زمینه این است که آیا خرید آنلاین طلا  راه مطمئنی هست یا نه؟ 

از کجا بدانیم که یک سایت فروش طلا، معتبر و قابل اعتماد است؟ 

برای این که مطمئن شویم سایت خرید آنلاین طلا دارای هویت واقعی و مسئولیت حقوقی هست یا نه، در وحله اول باید به دنبال نماد اعتماد الکترونیکی یا همان” اینماد” بگردیم. این نشان توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک که زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت است، به کسب و کارهای اینترنتی داده می‌شود. برای گرفتن این نماد، افراد باید مکان تجاری و یا اداری قابل قبول اداره اماکن را داشته باشند. بعد از این که از نماد اینماد مطمئن شدید، در مرحله بعد مسئله پرداخت پول مهم است. برای اینکه به دام سودجویان وهکرهای اینترنتی نیافتید باید به دنبال یک نماد اعتماد ساز دیگر به نام SSL بگردید. معنای این نماد این است که تمام مسیر تبادل اطلاعات بین خریدار و سایتی که پذیرنده پول است، کدگذاری شده و قابل دستبرد نیست. در این راستا در هنگام پرداخت باید به آدرس سایت پذیرنده دقت کنید که با حروف HTTPS شروع شده باشد. این حروف نشان دهنده مسیر انتقال امن و مورد اطمینان است. نکته آخری که باید به آن توجه کنید این است که سایت خرید آنلاین طلا در فضای مجازی هم، باید فاکتور فروش صادر کند و در این فاکتورها باید شماره تماس،شماره سریال و آدرس  نوشته شده باشد وگرنه طلای خریداری شده قاچاق محسوب خواهد شد. 

مزایای خرید اینترنتی طلا 

همانطور که اشاره کردیم با در نظر گرفتن نکات امنیتی که گفته شد به راحتی می‌توانید یک خرید امن و مطمئن را از سایت خرید آنلاین طلا، تجربه کنید. اما شاید بررسی مزایای خرید اینترنتی طلا خالی از لطف نباشد:

دسترسی ۲۴ ساعته در تمام طول هفته

در دنیای پر مشغله امروزی زمان بسیار ارزشمند است، شما در هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با مراجعه به سایت خرید آنلاین طلا ، جواهر و طلای مورد علاقه خود را خریداری نمائید. گالری خرید آنلاین طلا روبی از سایت‌هایی است که به راحتی می‌توانید صدها مدل متنوع طلا و جواهر را در آن ببینید و مدل مورد علاقه خود را انتخاب و سفارش دهید.

تنوع گسترده 

در هنگام خرید حضوری طلا و جواهر شما می‌توانید به تعداد محدودی از گالری‌های طلافروشی سر بزنید، در حالیکه در خرید آنلاین طلا می‌توانید ده‌ها و شاید صدها سایت خرید آنلاین طلا را دنبال کرده و از بین صدها محصول، طلای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.  

شفافیت قیمت 

یکی از نکات منفی در خرید و فروش سنتی طلا، نبود شفافیت در ارتباط با قیمت است. در یک فروشگاه اینترنتی همه چیز شفاف و مشخص است و شما قیمت را به راحتی مشاهده کرده و امکان مقایسه هم برای شما فراهم است. 

امکان مقایسه و داشتن زمان کافی برای تصمیم ‌گیری 

از کجا بدانیم که یک سایت فروش طلا، معتبر و قابل اعتماد است؟ 

از جزو افراد مشکل پسند هستید، حتما برای شما پیش آمده که وارد طلافروشی شده و بعد از پرسیدن قیمت چند مورد، دیگر خجالت کشده اید که قیمت طلاهای دیگر را بپرسید. در خرید آنلاین طلا شما با طیف وسیعی از مدل‌ها و قیمت‌ها روبرو هستید و می‌توانید با دقت، سر فرصت و فراغ بال اقدام به خرید طلای مورد علاقه خود نمائید. حتی امکان انتخاب سایز انواع انگشتر طلا زنانه نیز در خریدهای آنلاین وجود دارد.

کلام آخر

یکی از دغدغه‌های افراد برای خرید آنلاین طلا، عدم اطمینان از اصالت سایت فروشنده طلا می‌باشد. اما با توجه به موارد یاد شده می دانیم که آن دسته از طلا فروشی‌هایی که مانند گالری طلا روبی دارای جواز کسب و سابقه فعالیت در بازار سنتی هستند، می‌توانند در فضای آنلاین به داد و ستد بپردازند. سایت‌هایی مانند روبی گالری، به واسطه شعب متعددی که دارند، کاملا شناخته شده بوده و با ارائه فاکتور رسمی قابل رصد و پیگیری خواهند بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا