اتصال پاکدشت به خط ۸ مترو | آخرین وضعیت متروی تهران – پردیس

مشاور فنی مدیرعامل متروی تهران و حومه از نگاه مثبت دولت در توسعه و تکمیل خطوط متروی حومه خبر داد و آخرین وضعیت احداث، تکمیل و توسعه خطوط متروی حومه تهران را تشریح کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از همشهری آنلاین، امیدوارم نظام بروکراتیک ادارات، این اجازه را به طرح‌های توسعه‌ای خطوط متروی شهرهای حومه‌ای تهران بدهد تا طی یک بازه زمانی معقول و منطقی به پایان برسند. مشاور فنی مدیرعامل متروی تهران و حومه با بیان این مطلب تأکید کرد: «رئیس‌جمهور به‌عنوان مسئول اصلی قوه اجرایی کشور خواهان جدی حل مشکل تردد روزانه ساکنان شهرهای اقماری پایتخت هستند تا پروژه‌های در دست مطالعه به فاز عملیاتی‌شدن نزدیک شوند و پروژه‌های در حال اجرا نیز با تأمین منابع مالی و حمایت ارگان‌های ذیربط، دراسرع‌وقت تکمیل شده و در فاز بهره‌برداری قرار گیرند.»

به گفته ملکی خط متروی گلشهر به هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر توسط دولت اجرایی شد و از سال‌ها پیش ایجاد خط متروی تهران به شهر قدس، شهریار، اندیشه و ملارد در دستور کار قرار گرفت و مطالعات آن انجام شد؛ اما به علت تداخل موضوع با مسئله چهارخطه شدن قطار تهران_تبریز،  موضوع ایجاد خط متروی تهران به شهر قدس، شهریار، اندیشه و ملارد مسکوت ماند. ملکی در ادامه وضعیت خطوط مترو تهران با شهرهای اقماری را این‌طور تشریح کرد:

تهران_اسلامشهر

متروی تهران_ ورامین_ پیشوا

تهران  پردیس

 تهران  پرند

تهران_ پاکدشت

خروج از نسخه موبایل