اقتصادی

اجاره مسکن در تهران به سه برابر حد مجاز رسید

سال گذشته، اجاره بهای مسکن در کشور سه برابر سقف مصوب دولتی رشد کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از پول‌نیوز، آمار‌های رسمی نشان می‌دهد، در شرایطی که مطابق با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سقف مجاز افزایش اجاره بهای مسکن در کشور به طور متوسط ۲۰‌درصد تعیین شده بود، میانگین اجاره بهای کشوری در سال ۱۴۰۰، معادل ۵۹‌درصد رشد کرد و تورم اجاره به مرز ۶۰‌درصد یعنی ۳ برابر‌درصد مجاز افزایش اجاره بها، رسید.

آمار‌ها نشان از تورم بی سابقه در بازار اجاره مسکن کشور دارد. آمار‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد متوسط اجاره بهای هرمترمربع مسکن به علاوه ۳ درصد مبلغ ودیعه، در سال ۱۴۰۰ در کشور به ۳۱‌هزار و ۷۲۰ تومان افزایش یافت که این میزان در مقایسه با متوسط اجاره بهای مسکن در سال ۹۹، رشد ۵۹‌درصدی داشته است. این در حالی است که در بازار اجاره مسکن شهر تهران نیز اجاره بها بیش از سقف مصوب و تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزایش یافته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا