بورس

ارزش سهام عدالت در آخرین هفته بهار چقدر شد؟

بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود دو درصد افت داشت و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد. ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سهام عدالت در پایان آخرین هفته خرداد، بیش از یک درصد افت داشت. همچنین شاخص کل بورس دو درصد کاهش یافت و در سطح یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته، یعنی یک تیر، به ۱۴ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان قرار داشت.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۷ میلیون و ۲۴۴ هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۷ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان ارزش داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۱۳ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان بود.

بدین ترتیب ارزش ۶٠ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به هشت میلیون و ۶۷۸ هزار تومان رسید.

نحوه ثبت‌نام سهام عدالت جدید


بر اساس اعلام مسوولان قرار است از تیر امسال، اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود. در این دوره نیازی به ثبت‌نام نیست و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها برخی از جاماندگان قرار است سهام می‌گیرند. مشخص نیست به باقی افراد جامعه سهام اختصاص می‌یابد یا خیر.

گروه اول کسانی هستند که سهام عدالت برای آنها صادر شده است اما دستگاه‌های مرتبط دعوت‌نامه را به موقع به دست این افراد نرساندند. قریب به دو میلیون نفر در این لیست قرار دارند و هنوز مراحل قانونی آن را طی نکرده‌اند.

گروه دوم افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. در این گروه افرادی مثل روستانشینان، کارگران شاغل در کارخانه‌ها، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی و… قرار دارند که نزدیک به ۱۶ میلیون نفر هستند.

بنابراین نیازی به ثبت‌نام نیست و در فصل تابستان به مشمولان سهام تعلق می‌گیرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا