اقتصادی

ارز دیجیتال تتا بخریم یا نخریم؟

تتا (THETA) یک شبکه بلاکچین است که برای پخش ویدئو ساخته شده و در مارس ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده است. آیا این رمزارز ارزش خرید دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شبکه اصلی تتا به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز فعالیت می‌کند که در آن کاربران پهنای باند و منابع محاسباتی را به صورت همتا به همتا (P2P) به اشتراک می‌گذارند. این پروژه توسط استیو چن، بنیانگذار یوتیوب و جاستین کان بنیانگذار Twitch انجام شده است.

حسین مریدسادات، مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی در یادداشتی در رابطه با ارز دیجیتال تتا نوشت: تتا کارهای مختلف حاکمیتی را در داخل شبکه انجام می‌دهد. عملکرد این ارز شبیه به اتریوم است و هدف آن ایجاد چارچوبی سازگار با توسعه‌دهندگان برای تعامل DApps با بلاکچین تتا است.

از طریق SDK ، یک DApp می‌تواند به راحتی بلوک‌ها و معاملات را جستجو کند، معاملات را در بلاکچین امضا و صادر کند و همچنین قراردادهای هوشمند را مستقر کند.

همچنین می‌تواند به عنوان یک چارچوب آزمون واحد خودکار برای توسعه دهندگان استفاده شود تا عملکرد قراردادهای هوشمند خود را قبل از استقرار تولید کاملاً آزمایش و تأیید کنند.

توسعه‌دهندگان این ارز می‌گویند که هدف این پروژه این است که صنعت پخش فیلم را متمرکز کند.

تحلیل تکنیکال تتا

تتا، به عنوان رمز اصلی بستر تتا، در مبادلات عمده به صورت آزاد قابل تجارت است.

تتا بعد از یک وقفه در روند نزولی در تاریخ ۲۲ مارچ سقف قیمت ۸٫۹۰۰ را شکاند و با رشد ۶۸ درصدی در تاریخ ۲۴ مارچ وارد یک کانال رنج شده و یک سقف تاریخی در تاریخ ۱۶ اپریل با قیمت ۱۵٫۷۲ دارد.

کف کانال این ارز ۷ دلار است و قیمت این ارز در حال حاضر ۱۰٫۷۶ دلار است.

ین تحلیل‌ها صرفا جهت آشنایی مخاطبان تجارت‌نیوز با ارزهای دیجیتال است و به معنای توصیه برای خرید یا فروش آنها نیست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا