سیاسی

استیضاح فاطمی امین رای می‌آورد؟ / بذرپاش در راه وزارت صمت

بررسی‌ها از اجماع نظر نمایندگان مجلس برای رای دادن به استیضاح سیدرضا فاطمی امین، نخستین وزیر صمت دولت سیزدهم خبر می‌دهند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بررسی‌ها از فضای مجلس، از اجماع نظر نمایندگان برای رای دادن به استیضاح فاطمی امین، نخستین وزیر صمت دولت سیزدهم خبر می‌دهند. روز گذشته خبری مبنی بر اعلام وصول استیضاح سیدرضا فاطمی امین در رسانه‌های کشور منتشر شد. این خبر باتوجه به استعفای حجت‌الله عبدالملکی از سمت وزارت کار، نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

حالا یافته‌های تجارت‌نیوز حاکی از اجماع نظر نمایندگان منتقد عملکرد وزیر صمت، جهت رای دادن به استیضاح او است. با این اوصاف به نظر می‌رسد در جلسه استیضاح فاطمی امین کفه ترازو به نفع مخالفان وزیر کنونی صمت سنگینی خواهد کرد.

یکی از نمایندگان مجلس که خواست نامش فاش نشود به تجارت‌نیوز گفت: نمایندگان زیادی هستند که از عملکرد وزیر صمت رضایت ندارند. عمده انتقادات نیز به موضوعاتی مانند کیفیت نازل محصولات خودروسازان و همچنین دلال‌بازی در بازار خودرو مربوط می‌شود.

چه کسی جایگزین فاطمی امین می‌شود؟


برخی از نمایندگان مجلس و همچنین منابعی از بدنه وزارت صمت از احتمال انتصاب مهرداد بذرپاش، رییس کنونی دیوان محاسبات کشور به عنوان وزیر صمت در صورت استیضاح فاطمی امین خبر می‌دهند. برخی از منابع رسانه‌ای هم روز گذشته از برگزاری جلساتی بین بذرپاش و عده‌ای از فعالان اقتصادی خبر دادند. هرچند این خبر به سرعت توسط روابط عمومی دیوان محاسبات کشور تکذیب شد. اما برخی از نمایندگان احتمال معرفی بذرپاش به مجلس به عنوان جانشین سیدرضا فاطمی امین در وزارت صمت را بالا می‌دانند.

از جمله سوابق مدیریتی بذرپاش می‌توان به مدیرعاملی دو گروه خودروسازی بهمن (فروردین ۱۳۸۶) و سایپا (بهمن ۱۳۸۶) اشاره کرد. وی همچنین نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران را نیز درکارنامه خود می‌بیند. مهرداد بذرپاش در تاریخ یکم مرداد ماه ۱۳۹۹ و با رای ۱۵۸ تن از نمایندگان دوره یازدهم مجلس به عنوان رییس دیوان محاسبات کشور منصوب شد. بذرپاش ۴۲ساله، هم‌اکنون در سمت ریاست دیوان محاسبات به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا