دانش و فناوری

اسپیدلند؛ کفشی برای ماجراجویان

دو طراح مشهور آمریکایی کفش به تازگی کفشی سازگار با محیط با نام «اسپیدلند» را برای ماجراجویان و ورزشکاران مسابقات دو طبیعت طراحی کرده‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از اخبار صنعت چرم و کفش، «دیو دامبرو» و «کوین فالون» دو طراح مشهور کفش آمریکایی که  بیش از ۲۰ سال است در کنار یکدیگر و در بزرگ‌ترین برند‌های ورزشی از جمله نایک و پوما فعالیت می‌کنند، اکنون در حال سرمایه‌گذاری بر روی یک پروژه تولید کفش با نام Speedland (اسپیدلند) هستند.

هدف اصلی آنها ساخت کفشی مناسب برای افراد ماجراجو و ورزشکارانی است که در مسابقات دو ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتر در طبیعت شرکت می‌کنند و ۵ تا ۱۵ ساعت از روز را در طبیعت راه می‌روند.  این کفش مجهز به یک سیستم ردیاب با برخورداری از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنبا است.

«اسپیدلند»؛ کفش مورد نیاز ماجراجویان

رویه کفش با استفاده از ماده‌ای فوق سبک و بسیار مقاوم به نام Dyneema و زیره آن از ماده‌ای به نام Pebax که ماده‌ای فوق‌العاده سبک و نرم است ساخته شده. مواد استفاده شده در اسپیدلند سازگار با محیط و قابل تجزیه است. صاحب کفش می‌تواند پس از پایان عمر کفش، لایه‌های کفش را به راحتی از یکدیگر جدا کرده و هر کدام را به مراکز بازیافت تحویل دهد.

به گفته طراحان این کفش، اسپیدلند قابلیت افزودن یا کاستن دارد به این معنا که اگر مولفه خاصی مد نظر ورزشکار باشد که می بایست در کفش وجود داشته باشد،‌ می‌توان این مولفه را به کفش اضافه کرد. طبق برنامه‌ریزی طراحان این کفش، اسپیدلند در اواسط ماه آگوست وارد بازار می‌شود.

منبع: footwearnews

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا