اجتماعی

اعلام مهمترین مولفه تعیین دستمزد سال آینده به دولت سپرده شد

محمدرضا تاجیک، عضو کارگری شورای عالی کار از واگذاری اعلام مهمترین مولفه تعیین دستمزد سال آینده به دولت خبر داد.

روند بازار – محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با مهر در مورد تعیین هزینه سبد معیشت که مقدمه مهم برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار است، اظهار داشت: چارچوب کمیته مزد مشخص است که باید در مورد تعیین هزینه سبد معیشت کارگران تصمیم‌گیری کند؛ با توجه به اینکه عدد تورم بسیار بزرگ است و به تبع آن، هزینه سبد معیشت خانوار کارگری هم بزرگ می‌شود، متأسفانه برخی از اعضای کمیته به دنبال شائبه افکنی هستند تا اعضای کمیته در مورد این عدد به تفاهم نرسند.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: قصدشان این است که سندی در مورد هزینه واقعی معیشت جهت تعیین دستمزد وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوع مورد اعتراض نمایندگان کارگری و دولت که در جلسه حضور داشتند، قرار گرفت.

تاجیک گفت: با توجه به اینکه اعداد و آمار در دست دولت است و توانایی دولت در برآورد اعداد مربوطه بیشتر از نمایندگان کارفرمایی و کارگری است، مقرر شد امسال اعداد مربوط به تورم و هزینه سبد معیشت از سوی نمایندگان دولت ارائه شود، البته گروه کارگری هم برآورد خود را دارد اما اعداد دولت به نظر دقیق‌تر است؛ در همین راستا نمایندگان مرکز آمار هم در جلسه حضور داشتند.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: جلسه بعدی کمیته مزد به احتمال زیاد هفته بعد برگزار می‌شود و کارگروه دولت، اعداد را در جلسه ارائه خواهد کرد تا بررسی شود.

وی گفت: انتظار می‌رود قبل از شروع اسفند در مورد هزینه سبد معیشت به نتیجه برسیم و توافق حاصل شود و بتوانیم سریع‌تر جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده را برگزار کنیم.

تاجیک در مورد زمان دقیق برگزاری جلسه بعدی کمیته مزد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سه شنبه این هفته ۲۱ بهمن ماه است و برخی از اعضای کمیته حضور ندارند، جلسه دوشنبه هفته جاری یا هفته آینده برگزار می‌شود.

خبرنگار: سمیه رسولی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا