سبک زندگی

افزایش توانایی مغز با خوردن شکلات

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از جام جم آنلاین از فارس، مطالعات جدید نشان داده است که اگر افراد می‌‌خواهند توانایی مغز خود را افزایش دهند، خوردن شکلات را به عنوان مؤثرترین راه انتخاب کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دانه‌های کاکائو حاوی مواد شیمیایی است که توانایی مغز را افزایش می‌دهد و به سالم و سلامت نگه داشتن مغز کمک وافری می‌کند.

پژوهشگران باور دارند، فلاونول دارای موادی است که می‌تواند اثرات محرومیت از خواب ناکافی را در فرد جبران و از آسیب به بدن جلوگیری کند.

مطالعات ادعا می‌کنند، فلاونول هم‌چنین می‌تواند، سرعت پردازش مغز در افراد سالمند را بهبود دهد، حافظه آنها را تقویت کند و سالمندان را در هنگام صحبت کردن یاری کند تا به راحتی حرف بزنند، بدون آنکه قسمتی از صحبت‌هایشان را فراموش کنند.

فلاونول‌ها ترکیبات طبیعی هستند که عملکرد مغز را در کنار اثرات محافظتی افزایش می‌دهند و در کاکائو به فراوانی یافت می‌شوند.

این مطالعه از محققان دانشگاه «آکیکیلا»ی ایتالیا نشان داد که با توجه به سرعت پیشرفت آلزایمر در سالخوردگان، مصرف روزانه فلاونول می‌تواند شرایط را تا حد زیادی طبیعی نگه دارد و به افراد دیگری که از بی‌خوابی رنج می‌برند نیز کمک کند تا اثرات محرومیت از خواب کافی در آنها جبران شود.

«والنتینا»، نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: «این نتیجه پتانسیل فلاونول‌های کاکائو برای حفاظت از عملکرد شناختی مغز همراه با بهبود آن در جمعیت آسیب پذیر را نشان می‌دهد».

عملکرد مغزی افراد مسن با مصرف روزانه شکلات افزایش می‌یابد؛ فلاونول‌ها به طور طبیعی در کاکائو وجود دارند، به همین دلیل هرچه درصد شکلاتی که می‌خورید بالاتر باشد، برای مغزتان مفیدتر است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا