اقتصادی

افزایش سقف تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی از افزایش سقف تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «آزیتا همتیان» گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز شاغلین خانگی و پیگیری‌های دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، در جهت حمایت از تولید خانگی سقف تسهیلات فردی در سال جاری نسبت به سال گذشته از یک هزار میلیون به یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و سقف تسهیلات پشتیبان از ۲۰ هزار میلیون به ۴۰ هزار میلیون ریال افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: این رشد ۵۰ درصدی در تسهیلات فردی و ۱۰۰ درصدی در تسهیلات پشتیبان، بیانگر توجه دولت مردمی سیزدهم به ایجاد اشتغال پایدار، رفع بیکاری، فقرزدایی و حمایت از زنان و جوانان است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی اعلام کرد: فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی حمایت مالی می‌شوند.

وی، تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب‌وکار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی را از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال‌زایی دانست.

همتیان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ اعتباراتی از طرف بانک مرکزی به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات، در اختیار فعالان خانگی که دارای مجوز فعالیت در رشته‌های خانگی هستند قرار گرفت.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی گفت: بر اساس تبصره بند ۶ ماده ۷ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی «بانک مرکزی» موظف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه توزیع منابع قرض‌الحسنه برای مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی را با توجه به اولویت و اهمیت انواع مشاغل خانگی و سهم هر استان تعیین و در ابتدای هر سال به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا