اقتصادی

واکنش مردم به افزایش نرخ سود سپرده بانکی / ۲۰درصد هم کافی نیست!

اغلب واکنش‌های مخاطبان تجارت‌نیوز به افزایش نرخ سود سپرده بانکی این است که در شرایط تورمی کنونی، این افزایش هم کافی نیست.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در طول این هفته، زمزمه افزایش نرخ سود سپرده بانکی به ۲۰درصد و در مواردی، ۲۲درصد به گوش می‌رسید. این اخبار با پیگیری از سوی شعب برخی از بانک‌ها تایید شدند.

افزایش نرخ سود سپرده بانکی، واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز را هم در پی داشت و مردم در کامنت‌های اخبار مربوط به این موضوع، نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. در ادامه، تعدادی از کامنت‌های پیرامون این موضوع، نمایش داده شده است.

مردم درباره افزایش نرخ سود سپرده بانکی چه گفتند؟

«سود بانکی پایین هست. همه مردم سپرده خود را سمت خرید زمین ، طلا و ارز و خونه بردند. همین کم بودن سود سپرده بانکی باعث بدبختی مملکت ما شده است.»

«بنظرم با توجه به افزایش هزینه ها و تورم و گرانی‌های افسارگسیخته، سود بانکی باید بین ۴۰ تا۵۰درصد باشه؛ ۲۰درصد یعنی پولتو مفتی دادی دست دولت.»

«فقط بخاطر اینکه مردم آگاه شدن دیگه گول بانک و بورس را نمیخورن متوجه هستن که اگر الان پولشان تو بانک و بورس بزارن آخر سال از پولشان خبری نیست. حداقل ۵۰ درصد از دارایی آنها دود میشه برای منحرف کردن افکار عموم.»

«سلام به نظرم سود بانکی باید به ۳۰درصد برسد با این همه گرانی واقعا ۳۰درصد هم کم است.»

«الان مثلا سود بانکی افزایش پیدا کرده ۲۰درصد شد. برید خجالت بکشید. سود وقتی معنی داره که یه چیزی از تورم جلو باشه. الان اگر ۵۰درصد هم بدهید از بعضی بازارهای دلالی عقب هستید. مردم که پولشون رو از سر راه نیاورند تقدیم بانک کنند.»

«تورم بالای ۵۰ درصد نرخ سود ۲۰درصد خنده داره والا هیچ کسی عقلشو از دست نداده که پولشو بزاره تو بانک. میره باهاش کاسبی میکنه بذار بانک‌ها ورشکست بشن.»

«همه چی گرون شد چرا سود بانک بالا نمیره»

«در این مملکت سپرده‌ها ده سال پیش با همین نرخ بوده الان هم با این تورم همان است.! بتازید بانک‌ها»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا