اجتماعی

اقلام پزشکی صادراتی در راه بازگشت به کشور

روند بازار به نقل ازایرنا نوشت: گمرکات کشور در حال باطل کردن اظهارنامه کالاهای پزشکی شامل الکل و ضدعفونی‌کننده هستند که پیشتر به گمرکات اظهار شده بود.

چند روز گذشته بود که معاون فنی گمرک ایران در ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد تمامی محموله‌های صادراتی تجهیزات پزشکی مانند ماسک، لباسِ گان، دستکش و محصولات بهداشتی باید به کشور بازگردند.
پس از این ابلاغیه، قائم مقام وزیر صنعت دستور داد که تمامی محموله‌های صادراتی ژل و الکل موجود در گمرکات کشور باید حداکثر ظرف ۷۲ ساعت از گمرکات ترخیص شده و در چارچوب ضوابط سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، توزیع شوند.
«مهرداد جمال ارونقی» درباره روند بازگشت این محموله‌ها به کشور گفت: گمرکات کشور در حال باطل کردن اظهارنامه کالاهای مذکور شامل الکل و ضدعفونی‌کننده هستند که پیشتر به گمرکات اظهار شده بود. البته در صورت دپوی بی دلیل این کالاهای برگشتی مورد نیاز کشور و کشف آنها شامل مصادیق احتکار شده و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اقلامی که اظهارنامه آنها باطل شده و در حال بازگشت به کشور هستند، توضیح داد: ۷.۵ تن دستکش لاتکس و دو کانتینر ماسک در گمرک رجایی و همچنین ۱۵.۵ تن دستکش در گمرک غرب تهران موجود است. 
به گفته ارونقی یک محموله ۹۸ تنی الکل و همچنین یک محموله  ۲۵ تنی در گمرک غرب موجود است.
وی ادامه داد: ۱۳۱ تن دستکش در گمرک بازرگان موجود است که در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و همچنین ۳۱ تن کاغذ تیشو در حال خروج از مرز خسروی بوده که به کشور بازگشته است. 
معاون فنی گمرک با اشاره به یک واگن پودر شوینده در مشهد گفت: اظهارنامه ۶۰ تن پودر شوینده و همچنین ۴۵ تن مواد اولیه شوینده در گمرک غرب تهران نیز باطل شده است. 
ارونقی معتقد است اقلام موجود در گمرکات بیش از حد تصور بوده و همچنان روند بازگشت این اقلام به کشور ادامه دارد. 
به گفته وی همچنین ۲۲.۵ تن پودر شوینده در گمرک قم و ۲۴.۵ تن پودر از آستارا اظهار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا