اقتصادی

امکان اطلاع از رقم مالیات خانه‌های خالی فراهم شد

سازمان امور مالیاتی امکان مطلع شدن مؤدیان حقیقی از رقم مالیات بر خانه‌های خالی و نقل و انتقال خودرو را فراهم کرد.

به گزارش روند بازار، چگونه می‌توان از رقم مالیات خانه‌های خالی مطلع شد؟

آنطور که مهر گزارش داده، سازمان امور مالیاتی امکان مطلع شدن اشخاص حقیقی از مالیات‌های مختلف اعم از مالیات خانه‌های خالی، مالیات نقل و انتقال خودرو و مالیات خودروهای تحت تملک (خودروهای لوکس) را فراهم کرده است.

مؤدیان مالیاتی حقیقی می‌توانند با مراجعه به سامانه پرداخت سازمان امور مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir/، از جزئیات مالیات‌های تعلق گرفته در خصوص املاک و خودروهای خود مطلع شوند.

گفتنی است هم امکان پرداخت آنلاین و هم امکان اعتراض آنلاین به ارقام در نظر گرفته شده در سامانه مهیاست.


نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس مشخص شد

امکان اطلاع از رقم مالیات خانه‌های خالی فراهم شد + آدرس سامانه


رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نشست خبری امروز خود به تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ پرداخت.

وی گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در سال ۱۴۰۱ مجموع ارزش انواع خودرو سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین مشخص شد که این شامل اشخاص حقیقی یعنی خود خانوار و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکلف می‌شود.

زارع ادامه داد: خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات نخواهد شد. مالیات خودرو تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان شامل مالیات یک درصد، تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون شامل مالیات ۲ درصد می‌شود. تا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد ۳ میلیارد تومان شامل مالیات ۳ درصد و نسبت به مازاد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات ۴ درصد شامل می‌شود.

وی درباره مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گفت: واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات است. نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد تومان مالیات دو در هزار را باید پرداخت کنند.

زارع گفت: از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان تا ۴۰ میلیارد تومان سه در هزار و نسبت به ۴۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان ۴ در هزار و نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا ۵ در هزار مالیات گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که شهرداری های بالای ۵۰۰ هزار نفر موظف هستند بابت صدور هر فقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی و صنعتی و تجاری دو درصد عوارض شهرداری را از متقاضیان پروانه وصول کرده و به حساب درآمد عمومی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند. کلیه رده های بسیج، پایگاه های مقاومت و سالن های ورزشی و امدادی، پاسگاه ها و کلانتری ها و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز معاف شدند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا