دانش و فناوری

انگلیس واکسن کرونای آکسفورد را تایید کرد

مقامات بهداشت انگلیس واکسن کووید۱۹ توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت آسترازنکا را تایید کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، بی بی سی از تایید واکسن کووید ۱۹ توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد توسط انگلیس خبر داد. تایید این واکسن از سوی مقامات قانونگذار بهداشتی نشان می‌دهد محصول همکاری دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا ایمن و در مقابله با کووید ۱۹ تاثیرگذار است.

مت هنکاک وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد واکسیناسیون با واکسن آکسفورد از ۴ ژانویه (۱۵ دی) آغاز می‌شود و در چند هفته نخست سال آینده میلادی با سرعت اجرا می‌شود.

انگلیس تاکنون ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را به شرکت آسترازنکا سفارش داده است. این میزان برای واکسیناسیون ۵۰ میلیون نفر در مقابل کووید ۱۹ کافی است. این دومین واکسن کووید ۱۹ است که انگلیس آن را تایید می‌کند.

این واکسن در نخستین ماه‌های ۲۰۲۰ میلادی طراحی شد و در ماه آوریل به داوطلبان تزریق شد. از آن زمان تاکنون هزاران نفر در آزمایش بالینی گسترده‌ای آن را دریافت کرده‌اند.

خبرنگار: شیوا سعیدی قوی اندام

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا