بورس

صدور اولین مجوز صندوق املاک و مستغلات بورس

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس گفت: مجوز اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با هدف تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه‌گذاری فعالان بازار سرمایه صادر شد.

به گزارش روند بازار، علیرضا ناصرپور گفت: در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های بازار سرمایه و در حمایت از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مجوز موافقت اصولی اولین صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (REITs) صادر شد. هدف تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه‌گذاری فعالان بازار سرمایه و افزایش سهم مسکن در پرتفوی آنان است.

به گفته معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس، پذیره‌نویسی اولین صندوق سهامی اهرمی در آذر ماه انجام شد. همچنین پذیره‌نویسی اولین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی سرمایه‌گذاری در دی ماه امسال انجام شد.

در ۴ ماه گذشته مجوز فعالیت ۲۲ صندوق سرمایه‌گذاری و مجوز تاسیس ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری در انواع مختلف صادر شد. همچنین با درخواست موافقت اصولی؛ ۱۷ صندوق جدید هم موافقت شده که از بین این صندوق‌ها بیش از ۳۰ صندوق از نوع سهامی، مختلط و یا بازارگردانی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا