دانش و فناوری

اینترنت کودکان و نوجوانان آماده راه‌اندازی است

به گفته وزیر ارتباطات پروژه اینترنت کودک و نوجوان آماده شده است و برای افتتاح منتظر مسئولان هستیم و رسانه‌ای کردن این موضوع و رونمایی از آن را در آینده نزدیک انجام می‌دهیم.

به گزارش روند بازار، وزیر ارتباطات درباره راه‌اندازی اینترنت کودک و نوجوان گفت: هیچ جای دنیا مثل ایران کودک در فضای مجازی رها نیست. پدر و مادرها نگران بچه‌ها هستند همچنان که خودم پدر پنج فرزند هستم و نگرانی دارم. البته این نگرانی جهانی است و برای مثال اخیرا اینستاگرام مکانیزمی را برای راستی آزمایی سن کاربران راه اندازی کرده است که فعالیت کاربران زیر ۱۳ سال را شناسایی و ممنوع می‌کند و فعالیت نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال با نظارت والدین خواهد بود.

فارس گزارش داد، عیسی زارع‌پور افزود: مصوبه‌ای در شورای عالی فضای مجازی وجود دارد که می‌گوید دستگاه‌ها باید در ارائه یک محیط ایمن برای حضور بچه‌ها در فضای مجازی همکاری کنند طی برنامه‌ای که مدنظر است سیم‌کارت‌ها با وارد کردن کدی در حالت کودک قرار می‌گیرند که در این حالت یک وایت لیست یا لیست سفید وجود دارد و کودک فقط به سایت‌های خاصی دسترسی دارد.

دوباره با وارد کردن کد سیم‌کارت به حالت عادی باز می‌گردد. اپراتور کودک، اپراتوری مجازی است و با کد دستوری یکسان در همه اپراتورها فعال خواهد شد.

زارع‌پور ادامه داد: همچنین سیم‌کارت ویژه کودک هم از قبل وجود داشته است و تاکنون یک میلیون سیم کارت هم عرضه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. این مدل از سیم‌کارت دارای محدودیت دائمی و لیست‌های سفید دائمی است.

به گفته وی، علاوه بر این ابزارها ابزارهای دیگری هم طراحی شده است که در اختیار والدین قرار می‌گیرد؛ اما در کنار همه این‌ها باید برای فضای مجازی امن کودک و نوجوان در فضای مجازی فرهنگ‌سازی شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا