اجتماعی

بارش‌‌های امسال ۴۶ درصد بیش از میانگین ۵۰ سال اخیر‌

روند تدریجی افزایش دما تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور ادامه دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعد از ظهر امروز در برخی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده وجود دارد.

بعد از ظهر جمعه در برخی نقاط خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی هم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه پیش‌ِ‌رو در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما ادامه دارد.

امروز و فردا در منطقه زابل‌ وزش باد شدید تداوم دارد و نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج است.

از بعد از ظهر امروز تا اواخر روز جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود و ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر در این مناطق  برآورد می‌شود که توصیه می‌شود در این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان و زنجان با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری، ۲۹۰.۱ میلی متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱۴.۱ ‌میلی متر بوده است که بارش سال جاری ۱۵۴.۳ ‌درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلند مدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۸.۳ میلی متر ثبت شده است، که بارش سال جاری ۴۶.۳ درصد بیش از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی‌ام سال زراعی متعلق به منطقه بردسکن در استان خراسان رضوی به میزان ۸۷.۴ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه در این مدت، امیدیه در استان خوزستان به میزان ۳۴.۶ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه فیروزکوه در استان تهران به میزان منفی‌ ۶ دهم درجه سلسیوس بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا