اقتصادی

بازار ارزهای دیجیتال

این روزها بسیار صحبت از ارزهای دیجیتالی به میان می آید و در واقع به گونه ای توانسته است جایگاه خاصی را در بین ارزهای پولی به دست آورد، اما با این حال هنوز هم عده ای واقف به آن نیستند و اطلاعات کم و بیشی درباره ی آن دارند.

با این حال این موضوع را بایستی در نظر داشته باشید که ارزهای دیجیتالی به معنای واقعی چه نوع ارزهایی می باشند و در دنیای امروزه چه کاربردهایی خواهند داشت.

ارزهای دیجیتالی، ارزهای رمزنگاری شده ای می باشد که براساس پروتکل های خاصی طراحی شده اند و مهم ترین دستاورد آن جلوگیری از تقلب و جعل و کلاه برداری های احتمالی در حوزه ی ارز دیجیتالی می باشد.

یکی از خصوصیات مهم ارزهای دیجیتالی در غیر متمرکز بودن آن می باشد. با این وجود هیچگونه نهاد خاص یا سازمانی قادر به کنترل آن نخواهد بود و نظارتی بر روی آن نخواهد داشت.

حال بسیاری از ارزهای دیجیتالی بر روی بستری از شبکه قرار گرفته اند که این شبکه توانسته است حجم بسیار گسترده ای از ارزهای دیجیتالی را در خود قرار دهد و تبادلات مالی در آن صورت خواهد گرفت که به چنین شبکه ای، شبکه بلاک چین گفته می شود.

از ارزهای دیجیتالی می توان برای تراکنش های مالی در سراسر دنیا استفاده کرد که برای چنین تراکنش های توسط هرکدام از ارزهای دیجیتالی به یک کلید خصوصی و عمومی احتیاج خواهید داشت.

مزیت چنین کلید هایی در مبادلات مالی ارزهای دیجیتالی چنین می باشد که امنیت آن ها را بالاتر برده است و تمامی عملیات تراکنش طی یک فرآیند رمزنگاری شده انجام می شود.

تبادلات مالی توسط کدام ارزهای دیجیتالی بهتر صورت میگیرد؟

در واقع بسیاری از ارزهای دیجیتالی مورد استفاده برای تبادلات مالی می باشند. اما باید در نظر داشت نمی توان از ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم برای تبادلات مالی در سطح وسیع تر و گسترده تری استفاده کرد.

اما تتر شباهتی به دیگر ارزهای دیجیتالی ندارد و حتی استخراج آن به صورت مستقیم انجام نمی شود. تتر مانند لیبرای فیس بوک کنترل مرکزی دارد و کاملا Stable می باشد شما با خرید تتر می توانید همیشه از ثابت بودن قیمت آن مطمئن گردید و هیچگونه نوسانی در قیمت آن رخ نخواهد داد.

این ارز دیجیتالی قیمتی برابر با دلار دارد و با توجه به سرمایه ای که تا به حال به دست آورده است توانسته است در رتبه ی سوم بعد از بیت کوین و اتریوم قرار بگیرد.

پس از آن که بیت کوین جایگاه خود را در به عنوان یک ارز دیجیتالی به دست آورد و طرفداران بسیاری را به دست آورد، به ندرت قیمت آن رو به افزایش یافت اما پس از مدتی هم دوباره قیمت آن سیر نزولی پیدا کرد.

پس با توجه به چنین موضوعی می توان نتیجه گرفت نمی توان روی بیت کوین به عنوان ارز مناسبی برای تبادلات مالی حساب باز کرد و ارز دیجیتالی مناسبی برای پرداخت و قراردادهای گوناگون و همچنین برای تبادلات مالی روزانه نمی باشد.

نوسان و تغییرات قیمتی در بسیاری از ارزهای دیجیتالی وجود دارد به طور مثال اتریوم هم یکی دیگر از ارزهایی می باشد که دچار تغییرات قیمتی بسیاری می شود. ارزهای دجیتالی مختلف دیگر هم از بیت کوین و اتریوم تبعیت خواهند کرد.

با توجه به چنین موردی ارز دیجیتالی تتر جزء یکی از ارزهای دیجیتالی پایدار می باشد که برای مبادلات مالی کاملا مناسب می باشد به دلیل آن که این ارز دیجیتالی قیمت ثابتی دارد و آن هم نه به دلیل میزان عرضه و تقاضا و پارامترهای مختلف دیگر می باشد بلکه مبنای تغییر قیمت آن براساس ارزهای فیاتی مانند دلار، یورو و ین ژاپن می باشد.

تا به امروز بسیاری از صرافی که در آن مبادلات ارزهای دیجیتالی انجام می شود این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده اند تا ارزهای دیجیتالی مختلف با تتر وارد معامله شود. پس می توان گفت نتیجه گرفت ارز دیجیتالی تتر یک ارز پایدار یا Stable می باشد.

بیت کوین و تتر- ارز دیجیتال

تبدیل ارزهای دیجیتالی به یکدیگر

با توجه به مواردی که تا به اینجا ذکر شد دریافتیم که هرکدام از ارزهای دیجیتالی خواص و کاربرد های متفاوت و تقریبا یکسانی دارند. اما در صورت خرید یک ارز دیجیتالی این امکان وجود دارد تا بتوانیم آن را به ارز دیجیتالی دیگر تبدیل نمائیم؟

باید بگوییم این امکان در حال حاضر در بسیاری از صرافی ها وجود دارد و شما می توانید با خرید پرفکت مانی یا ووچر پرفکت مانی یا حتی با خرید ارزهای دیگر آن را به دیگری تبدیل نمائید تنها کافیست این کار را وب سرویس هایی که چنین خدماتی را ارائه می دهند انجام دهید و ارز دیجیتالی مورد نظر خود را تبدیل نمائید.

تبدیل تتر به دلار

امروزه با توجه به استقبال بسیار گسترده ی کاربران از ارز دیجیتالی USDT این امکان برای بسیاری از کاربران فراهم شده است تا بتوانند توسط پلتفرم خود تتر این امکان را داشته باشند تا تتر خود را به ارز فیات یا همان دلار تبدیل نمایند و امکان باز خرید آن به صورت مستقیم وجود خواهد داشت و کاربران قابلیت تبدیل تتر به دلار را خواهند داشت.

خرید ارز دیجیتالی با استفاده از پرفکت مانی

حالا بایستی در نظر داشته باشید برای تهیه ی ارز دیجیتالی مورد نظر خود بتوانید به صرافی مراجعه نمائید که سرویس فروش مربوط به پرفکت مانی را در اختیار شما قرار دهد.

به طور مثال در صورتی که قصد دارید با استفاده از حساب پرفکت مانی خود، بیت کوینی خریداری نمائید حتما باید بررسی کنید که آن درگاه پرداخت آن شبکه وجود داشته باشد تا بتوانید بدین وسیله بیت کوین مورد نظر خود را خریداری نمائید.

پرفکت مانی می تواند کیف الکترونیکی مناسبی برای شما محسوب گردد تا با استفاده از آن بتوانید به راحتی ارز دیجیتالی مورد نظر خود را مورد خرید و فروش قرار دهید و یا آن ها را تبدیل نمائید و همچنین توسط آن قادر خواهید بود از سایت فروشگاهی مورد نظرتان خرید خود را انجام دهید.

شما توسط این سیستم پرداخت الکترونیکی قادر خواهید بود به راحتی حساب چند ارزی برای خود افتتاح نمائید که شامل دلار و طلا و یورو می باشد. بهترین و مناسب ترین کاری که شما می توانید با استفاده از پرفکت مانی انجام دهید خرید اینترنتی و پرداخت های معمولی در سطح گسترده ای می باشد. توسط پرفکت مانی قادر خواهید بود پرداخت آنلاین تمایش فیلم آنلاین و بازی های آنلاین را انجام دهید و از خدمات سایت های مختلف بهره ی لازم را ببرید. صرافی ارز دیجیتال بیت مهر به آدرس bitmehr.com بهترین خدمات رو در زمینه ارز های دیجیتال ارائه میدهد .

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا