بورس

بازار بورس بعد از نتیجه انتخابات چه رفتاری خواهد داشت؟

کارشناسان بازار سرمایه تحرکات اصلی بورس را به بعد از به سر کار آمدن کاندید منتخب موکول کرده‌اند و بر این نظر هستند که تا زمانی که برنامه‌های اقتصادی دولت جدید مشخص نشود شاهد اثرگذاری و تغییرات قابل توجهی در هیچ کدام از بازارها نخواهیم بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سرمایه نسبت به روزهای گذشته که روند منفی و نزولی را داشت امروز تحت تاثیر به پایان رسیدن انتخابات با رشد شاخص کل و شاخص هم‌وزن مواجه شد. کارشناسان بازار سرمایه تحرکات اصلی بورس را به بعد از به سر کار آمدن کاندید منتخب موکول کرده‌اند و بر این نظر هستند که تا زمانی که برنامه‌های اقتصادی دولت جدید مشخص نشود شاهد اثرگذاری و تغییرات قابل توجهی در هیچ کدام از بازارها نخواهیم بود.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گقتگو با تجارت‌نیوز گفت: سهامداران زیان دیده در حال حاضر باید منتظر نتیجه انتخابات بمانند و بعد از آن تصمیم‌گیری کنند زیرا بازار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است امروز و فردا توقع رشد و نزول خاصی را از بازار نباید داشته باشیم.

نام‌آور توضیح داد: در این هفته اولین خبرهای مربوط به برنامه‌های دولت جدید نسبت به بازار سرمایه مشخص می‌شود البته که بارها گفته شده است که دولت نباید به بورس کاری داشته باشد و باید تمرکز برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در جهت توسعه و کمک به صنعت بگذارد

این کارشناس بازار می‌گوید: بازار در حال حاضر پیش‌بینی‌پذیر نیست اما با توجه به برنامه‎‌هایی که ابراهیم رئیسی، بورس جزو اولین سیاست‌هایی است که برای به سامان رساندن آن وعده‌هایی داده شده است البته که با سرکار آمدن رئیسی بازار تا حد زیادی به روند تعادل برمی‌گردد.

نام‌آور گفت: امروز و فردا آمار نرخ مشارکت در روند بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به آمار رسمی بازخوردهای خوبی را در بازار می‌بینیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا