سیاسی

بایدن نخستین دستورات اجرایی خود را امضا کرد

جو یایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا پس از ورود به کاخ سفید نخستین دستورات اجرایی خود را امضا کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا پس از ورود به کاخ سفید نخستین دستورات اجرایی خود را امضا کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن دستوراتی اجرایی درباره تعلیق ساخت دیوار حائل در مرز با مکزیک و لغو دستور اجرایی درباره ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورهای اسلامی به آمریکا امضا نمود.

بازگشت آمریکا به سازمان بهداشت جهانی و نیز توافقنامه آب و هوایی پاریس از دیگر دستورات اجرایی است که بایدن به امضا رساند.

برخی دستورات درباره مقابله با کرونا و الزامی شدن استفاده از ماسک در نهادهای فدرال و سفرهای بین ایالتی از دیگر دستورات اجرایی رئیس جمهور جدید آمریکا است.

بایدن همچنین درباره یادداشت ترامپ روی میزش هم گفت که ترامپ برای وی یک نامه بسیار دوستانه نوشته بود، اما تا قبل از اینکه با او صحبتی داشته باشد، جزئیات آن را افشا نخواهد کرد.

گفتنی است که جو بایدن روز چهارشنبه سوگند یاد کرد و رسماً به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا آغاز بکار نمود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا