کسب و کار

برای برطرف کردن این خرابی های یخچال، خودتان دست بکار شوید

از کار افتادن یخچال و یخچال فریزر در هر نوع و برندی، یکی از مشکلاتی است که باید خیلی زود به آن رسیدگی کرد. جدا از اینکه یخچال فریزر یکی از مهمترین لوازم خانگی‌ست، خرابی آن می تواند به سلامت مواد غذایی هم آسیب بزند.

سرویس یخچال فریزر و ساید بای ساید می تواند به شناسایی مشکلات ریز دستگاه کمک می کند، با این کار خیلی از ایرادات قبل از اینکه به مشکلی جدی تبدیل شود، برطرف خواهد شد و شما نیازی به تعویض قطعات یخچال نخواهید داشت. در صورتی که احساس می‌کنید، سرمای داخل یخچال کم شده است، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن های اتوماتیک یخچال تغییر کرده کم یا زیاد شده است، فریزر برفک میزند یا مواد غذایی کاملا یخ نمی‌زنند و خیلی زود یخ آنها باز می شود، حتما باید از یک تعمیرکار یخچال ماهر کمک بگیرید. 

اگر مانند برخی از افراد، تمایل دارید که در صورت امکان، خود برای رفع اختلالات موجود در لوازم خانگی‌تان از جمله یخچال، اقدام کنید، در این بحث به بررسی ۵ اختلال رایج در یخچال فریزرها پرداخته و روش رفع آن را به شما آموزش می‌دهیم. توجه کنید که رفع بسیاری از مشکلات موجود در یخچال، گرچه شاید ساده به نظر بیایند، اما فرآیند تعمیر آنها، نیازمند دانش و تجربه کافی‌ست.

کار کردن مداوم کمپرسور

کار کردن مداوم کمپرسور می‌تواند ریشه در سه علت: اختلال در ترموستات، کمبود گاز مبرد و نیم سوز شدن کمپرسور داشته باشد. برای رفع و بررسی این مشکل، ابتدا لازم است ترموستات را تست کنید، اختلال در ترموستات، اختلافات دمایی درون یخچال با دمای تنظیم شده را در پی دارد. پس شما به سادگی با قرار دادن یک لیوان آب، درون یخچال و تنظیم کردن دما روی سه از صحت یا اختلال در ترموستات مطلع شوید.

 به این شکل که پس از یک شبانه روز دمای آب موجود در لیوان را اندازه‌گیری کرده و مطمئن می‌شوید که آب دمایی بین یک تا پنج درجه را دارد، در صورتی که بیشتر یا کمتر از این رقم بود، احتمال معیوب بودن ترموستات وجود دارد. برای تعویض ترموستات لازم است مراحل زیر طی شود:

  • ترموستات اغلب در زیر کلید تنظیم درجه هوا قرار دارد. کلید را خارج کنید.
  • در این مرحله ترموستات، قابل مشاهده خواهد بود.
  • پیچ‌هایی که ترموستات را به یخچال متصل کرده باز و ترموستات را از بدنه جدا کنید.
  • ترموستات را از کاور خارج کرده و اتصالات آن عکس بگیرید، این تصویر، هنگام اتصال ترموستات جدید، به شما کمک خواهد کرد.
  • قطعه جدید را به جای قطعه معیوب، نصب و ترموستات را به جای خود باز گردانید.

چنانچه مشکل برطرف نشد، میزان گاز مبرد را بررسی و در صورت کمبود، گاز را شارژ کنید. در نهایت اگر همچنان مشکل باقی است، لازم است جهت تعمیمر و یا تعویض کمپرسور با یک کارشناس متخصص، تماس بگیرید.

از کار افتادن یخساز یخچال فریزر

اگر هنگام استفاده از آبسردکن، متوجه شدید که یخساز یخچال کار نمی‌کند. ابتدا چک کنید که گزینه یخساز در نمایشگر پنل یخچال، فعال باشد. سپس ورودی آب را بررسی کنید. برای اینکار یخچال را کمی به  جلو کشیده و عدم گرفتگی شیلنگ، آب ورودی به یخچال را بررسی کنید. اگر مسدودیتی در مسیر آب ورودی وجود نداشت، اینبار نوبت به بررسی قالب یخساز است. معیوب شدن قالب نیز یکی از دلایل از کار افتادن یخساز است. برای رفع این مشکل اقدام به تعویض قالب یخساز کنید. اگر پس از طی مراحل مذکور مشکل یخساز شما رفع نشد، لازم است برد و اتصالات یخچال بررسی شود. در این زمان بهترین کار تماس با یک تکنسین ماهر جهت تعمیر یخچال  است.

فریزر یخچال خنک نمیشود

اصلی‌ترین علت، فساد مواد غذایی، زودتر از تاریخ انقضای آنها، می‌تواند ناشی از قرار گرفتن مواد، در محیط گرم باشد. پس اگر مواد غذایی شما در یخچال فاسد می‌شود و یا یخچال شما به دمای تنظیمی نمی‌رسد، لازم است، موارد زیر را بررسی کنید:

  • ابتدا بررسی کنید که کمپرسور به خوبی کار کرده و تمیز باشد، در غیر اینصورت نسبت به تمیز کردن موتور و یا تعمیر آن اقدام کنید.
  • از صحت فن اواپراتور مطمئن شوید.
  • عدم وجود گرد و غبار روی کویل‌های اواپراتور مطمئن شوید.

در صورتی که اختلال با بررسی موارد بالا رفع نشد، لازم است صحت برد کنترل دما را بررسی کنید. بررسی برد نیاز به دانش فنی دارد، پس بهتر است برای جلوگیری از هر گونه مشکل که به علت عدم تعمیر برد توسط تعمیرکار مجرب، به وجود می‌آید و می‌تواند هزینه‌های بسیاری را به شما تحمیل کند.

یخچال دارای نشتی است

در یخچال‌های نفراست امروزی، مخزنی برای جمع کردن آب حاصل از برفک زدایی یخچال وجود دارد. علت نشت آب از یخچال شما نیز می‌تواند شکستگی سینی تخلیه یخچال و یا یخ‌زدن لوله تخلیه، باشد. برای رفع مشکل، پنل زیر درب پایین یخچال را باز کنید تا به سینی تخلیه دسترسی پیدا کنید، سپس صحت سینی تخلیه را بررسی کنید. در صورتی که سینی شکسته بود آن را تعویض کنید. در حالت دوم نیز یخچال را کمی به جلو هدایت کنید تا به پشت یخچال، دسترسی داشته باشید. سپس شیلنگ تخلیه را پیدا کرده و با ریختن مقداری آب گرم روی آن، اقدام به باز کردن یخ لوله، کنید. در صورتی که شیلنگ قابلیت جدا شدن دارد آن را جدا و اقدام به یخ‌زدایی آن کنید. در غیر اینصورت، مواظب باشید آب روی موتور نریزد.

صدای آزار دهنده هنگام اتومات

 قرار نگرفتن درست کمپرسور، در جای خود، می‌تواند هنگام اتومات کردن یخچال، باعث ایجاد صدا شود. به این ترتیب که موتور یخچال هنگام شروع به کار در جای خود می‌لغزد. برای رفع این مورد کافی است به موتور یخچال دسترسی پیدا کرده و پیچ پایه‌ها را با یک پیچ گوشتی محکم کنید. چنانچه تمامی پیچ‌های کمپرسور را بستید، اما همچنان یخچال شما صدا می‌دهد، از تراز بودن آن با زمین مطمئن شوید.

در تعمیر لوازم خانگی به خصوص لوازم آشپزخانه، توصیه می‌شود که از کارشناسان تعمیر، کمک بگیرید. هزینه تعمیر یک وسیله در ابتدای بروز اختلال همیشه پایین‌تر از هزینه رفع مشکل ناشی از تعمیر اشتباه است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا