دانش و فناوری

به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از قطعی اینترنت بسته حمایتی ارائه شود

خوزستان نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از قطعی و اختلال اینترنت بسته‌های حمایتی و تسهیلات ارائه شود.

به گزارش روند بازار، سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اثرگذاری قطعی اینترنت و فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی و اثرگذاری این موارد بر فعالیت کسب و کارها اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مطالباتی که در حال حاضر در این زمینه وجود دارد این است که برای مدتی که اینترنت قطع و یا دچار اختلال بوده، به صاحبان کسب و کارها در فضای مجازی بسته‌های حمایتی تعلق بگیرد.

وی افزود: برای جبران خسارات واردشده به صاحبان مشاغل و کسب و کارها در فضای مجازی، باید تسهیلات مناسبی ارائه شود تا بتوان در برابر مشکلاتی که طی دو ماه گذشته با آن مواجه بوده‌اند دوام بیاورند و به فعالیت خود ادامه دهند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ارتباطات نیز قول‌هایی در خصوص تدوین بسته‌های حمایتی برای جبران خسارت‌های واردشده به کسب و کارهای اینترنتی داده است که امیدواریم به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.

حسینی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعدادی زیادی از افراد در کشور از طریق اینترنت کسب و کار دارند و اشتغال و معیشت آن‌ها بر این اساس است، باید وضعیت اینترنت سر و سامان داده شود و همچنین اینترنت ملی نیز ساماندهی شود.

وی ادامه داد: تقویب شبکه ملی اطلاعات و همچنین پلتفرم‌های داخلی از دیگر مواردی است که باید به صورت جدی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار بگیرد و به سرعت ساماندهی شود زیرا این شبکه‌ها در داخل کشور جوابگوی نیاز مردم نیستند و باید هرچه سریعتر توسعه داده شوند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اقدامات لازم در بستر بهبود وضعیت اینترنت ملی و همچنین پلتفرم‌های داخلی انجام شود قطعا بسیاری از این کسب و کارها می‌توانند در همین شبکه‌های داخلی فعال شوند و بدون اختلال به فعالیت بپردازند.

خبرنگار: شایان حاجی‌نجف

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا